Emma Eskilsson

Alla inlägg under december 2009

Av Emma - 31 december 2009 14:18

Idag är det sista dagen på 2009 och imorgon är det 2010  

Så det finns väl bara en sak till att säga!

Gott nytt år!!

  


Det är många i hästvärlden som har haft ett tufft år och det jag vill göra är att önska dom ett bättre år 2010. Att jobba med hästar bör vara bland det roligaste man kan göra, men när man får mot gång på mot gång så är det inte lika roligt längre och man börjar fundera på vad det är man sysslar med... Det är just då man ska tänka att det kunde ha varit mycket värre, för det kan det bli (även om det känns som om att botten är nådd). Nu vänder vi sida, byter klaendern mot en ny och inte minst ser framåt mot det nya året!


Ses imorgon igen och då inviger vi med lite lek jag och Freeman, ni får se vad jag menar då jag ska försöka ta med mig kameran!!

Av Emma - 29 december 2009 22:22

  

Solen var framme idag!!

  

Det blev ingen ridning idag då jag inte orkade nått... ont i ryggen har jag med, varje gång jag böjer mig ner framåt så hugger det till i ryggen. Orkade inte äns longera den nya idag... så jag tog lite kort istället!!

De sista två korten är i hagen hos Lena! 

 

Härligt med vinter när det är snö ute!!

    

Av Emma - 28 december 2009 19:43

Idag åkte jag och den nya hästen till ridhuset. Där longerade jag honom först i ca 25min innan jag red. Han verkade inte så jätte pigg när jag longerade så det känndes skönt. När jag satt upp på honom stod han helt stilla!! Duktig kille!! Jag började som vanligt med börjning, öppna och sluta i skritt och han var jätte duktig. Sen fortsatte jag med traven och han var lite seg men svarade fint för mina hjälper iaf tycker jag. Även om det har gått bättre så kan jag inte klaga då det är över en vecka sen jag red på honom sist (då räknar jag innan han skickade av mig...)


Min lilla kille hann jag inte med idag... hade så mycket annat jag skulle ihnna med så han får sitt imorgon istället. Men jag kom på en sak förut då vi kollade på Kalle Anka på julaffton så hade syrrans hundar en varsin tecknad figur som "sin" personlighet. Alfons är så typisk Bagheera som bara suckar när lillbrorsorna sätter igång. Basco en typisk Baloo skulle kunna säga -Nee men de va inte meningen att klappa till honom så hårt... Lilla Troy en klockren Mowgli - Ja är nog tuffare än somliga tror!

  

Så kom en som passar in på Freeman, nämligen lilla tjuren Ferdinand - Men lilla Freeman ska du inte leka med de andra hästarna, säger hans mamma. - Nee jag trivs bättre här där jag kan va för mig själv och lukta på blommorna.

 

Han är ju lika lugn och snäll   

Av Emma - 27 december 2009 19:56

Nu är det jätte länge sen jag var i stallet. Hela 4dagar som jag inte har varit inärheten av hästar... nu saknar jag min lilla sötunge massor. Han är ju bara den bästa kille jag vet   men någon spec julklapp har han inte fått... fast jag har ju lite äpplen och morötter som han kan få och jag tror om jag känner honom rätt så är det just det han önskar sig mest just nu!


Själv har jag firat jul med familjen och på juldagen åkte jag och mormor hem till henne och så fortsatte jag till Örebro där jag hälsade på Kalina. Kul att se hur det ser ut där! Så långt att åka bara.


Imorgon ska jag försöka åka till ridhuset med den nya hästen. Hoppas att han sköter sig då bara, för nu har jag åkt av så det räcker för ett bra tag fram över.

Av Emma - 23 december 2009 17:47

  

Av Emma - 22 december 2009 22:57

Jag har tagit semester från mitt vanliga 7:30-17 jobb nu fram till den 7januari men än har jag inte känt av att vara just ledig. Igår fick jag iof sovmorgon till 8:30 men sen var det upp och göra sig i ordning för att göra klart julkorten. Luncha med Kalina och sen iväg till stallet... kom hem vid 18tiden och började slå in julklappar. Idag började dagen kl 7 och iväg till stallet för att rida kom hem vid 10:30 fortsatte att slå in julklappar, sen iväg och äta lunch med Kalina idag igen. Efterlängtad massage kl 13, skönt att bli masserad men den här gången skulle jag gärna ha bytt anledning... efter massagen så kollade vi på lägenhet men den var inget att ha... suck... aja någon gång hittar vi väl någon som passar. Eftersom jag redan var i stan så stannade jag kvar på fikat på jobbet då det var vinlotteri, jag vann 2a priset! Sen var det ut på stan för att handla de sista julklapparna, hem för att slå in dom och tvätta inför julen. När jag har satt på första tvätten inser jag att jag glömt att köpa endel julklappar så det blev att slå in dom som jag köpte tidigare medans den första tvätten ska bli klar. Jag åker sedan och köper de sista julklapparna... hem igen för att ta hand om tvätten innan jag går upp med med de sista julklapparna... När jag är klar med alla inslagningar ringer jag till mamma för att kolla vilken tid det var jag skulle hämta mormor imorgon och jag får svaret kl 14 som du sa förra veckan, just ja de va ju ja som sa vilken tid jag skulle hämta henne... Nu sitter jag i soffan och är grymt nöjd då all tvätt ligger i lådorna eller hänger på tork i badrummet! Alltså ingen ren torr tvätt som ska vikas och stoppas ner i lådor eller hängas in i garderoben... skulle behöva ha massage igen då... synd att jag inte har en egen mys   

Av Emma - 21 december 2009 22:05

Jag kände att jag inte var helt okej för att rida idag så jag longerade den nya hästen istället. Han var pigg och fick springa av sig innan vi kunde börja arbeta men inga bockningar! Det är bra att han inte bockar under arbete då det just är arbete och ingen lek. Jag vill att hästen ska arbeta när jag ska träna den och leken får de göra i hagen med kompisarna. Jag vet att endel tycker att hästen ska bocka av sig när de är pigga men varför ska man tillåta hästen bocka när man står på marken när man inte vill det när man rider (iaf inte jag...) Vi tränade sen på mycket övergångar och han var ganska duktig och lyssnade bra på mina kommandon! Imorgon ska jag rida på morgonen och då longera lite föst och sen rida när Lena står brevid om han skulle slänga av mig igen... som tur är har det snöat mer så landa mjukt gör jag ju   men inget jag kan prata högt om...

Av Emma - 20 december 2009 19:57

Idag har jag inte varit i stallet då jag kände att jag inte hade mycket rörelse förmåga i kroppen sen igår... Så istället har jag sovit halva dagen och kollat på lite kort från i fredags och även lördag kvällen! Jag och Kalina var ute hos min lilla och tog lite kort det såg bla ut så här

  

Igår kväll så kände jag mig ganska okej i kroppen och jag var så sugen på att gå ut och dansa så Kalina och jag gick till vårat vaniga ställe och efter som det är jul nu så blev det i julens färg jag klädde mig i, här kommer en blid på hur jag såg ut!!

  

På em idag så var det lilljul med släkten i söderköping! Alltid lika kul att få höra det senaste skvallret och även berätta om vad som hänt i mitt liv sen sist vi sågs!! Härligt att träffas igen!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards