Emma Eskilsson

Alla inlägg under mars 2010

Av Emma - 29 mars 2010 20:36

Nu har jag packat, flyttat och sovit en natt i nya lägenheten, nu är det bara att packa upp kvar. Inga hästar idag heller... imorgon ska jag ränsa i förrådet för det som är kvar där ska kastas!! Såå skönt att kasta massor och bli av med skit!!


Just nu så söker vi om kanalerna på tv (de vi hade sökt igår försvann, men fråga mig inte hur...) och försöker hitta rätt kartong att packa upp... inte lätt när båda är lika virriga och pratar för sig själva och yrar... men jag jobbar bara tills onsdag sen är jag ledig i fem dagar och det ska bli så skönt!


Nu saknar jag hästarna massor och vill ut till dom snart så jag får gosa!! Pratade en snabbis med Capos ägare idag och han skulle vila tills på torsdag. Vi skulle prata mer om hur vi skulle göra när vi ses senare i veckan. Nu hoppas jag att han kommer bli bra!!

Av Emma - 27 mars 2010 20:13

Min dag har sett ut så här:

ca kl 9, vaknar går upp och börjar packa...

ca kl 10:30 äter frukost, sen fortsätter packa

ca kl 15 äter en frukt, jo fortsätter att packa efter den med...

ca kl 18 går och handlar för sista gången på konsum... packar lite till... tar det aldrig slut??

ca 19 stupar i soffan och hoppas på att ryggen håller för imorgon!

Nu lite efter 20 har jag inte mycket kvar att packa, bara städsakerna och de behöver jag ju när jag ska städa så de ska jag försöka komma ihåg att inte packa ner!! Men annars har jag lyckats packa ner det mesta!!


Men jag saknar min lilla kille... och imorgon kommer jag inte hinna åka ut till honom heller... som tur är så kommer jag bara jobba mån-onsdag nästa vecka så nästa helg ska jag hinna med honom mer!! Jag är ju mys sugen!!

Av Emma - 25 mars 2010 21:17

Idag var det min lilla killes tur att få mysa lite med mig! Han hade haft en spa dag och hade lerinpackning från öronen till svansen, jätte fin! Så det blev att förvandla en grå häst till en som ser mer ut för att vara brun men det va inte lätt... han hade pansar lera på vissa ställen så jag undrade nästan om han hade tuggummi i pälsen så hårt att den... Han gillar ju att bli borstad och vill gärna mysa samtidigt genom att lägga sin haka på min axel och andas i nacken på mig eller trycka in pannan i magen på mig. Jag tror att om han kunde så skulle han gärna gosa en stund i knät på mig.


Capo var på kliniken idag och jag pratade bara med ägaren en kort stund och hon sa att han hade lite kvar i vänster fram. Ska fråga henne mer om hur träningsupplägget ska se ut nu för honom. Skönt att det inte är kvar nått i höger iaf och bara lite i vänster.


Så var jag med Tessan och Kira när de åkte till ridhuset och det går framåt där med även om Kira har sina egna idér. Fast vem har sagt att allt ska vara enkelt?!

Av Emma - 24 mars 2010 21:59


Det som är så bra med livet är att vi just kan välja vad det är vi ska göra. Hur vi vill leva vårat liv, vilka vänner vi vill ha om oss, vad vi gör på fritiden och mycket mer. Visst finns det undantag men oftast så är det faktiskt vi som väljer hur det är vi vill leva. Förändringar kan vara bra men ibland kan de vara svåra att ta sig igenom och kan även bli på tvingade... ibland orkar man inte länge och då är det bra att vänner finns och kan stötta. Att våga prata om det där som man igentligen bara tänker kan vara svårt men ganska skönt när det väl är sagt. För att vinna måste man våga satsa det vet ju alla. Fast hur mycket ska man satsa och om man förlorar hur mycket har man förlorat då??

Idag har jag haft en tvätt och packdag, så min lilla kille fick klara sig utan mig. Jag vet ju att han klara sig men det är alltid så skönt att hälsa på honom i hagen och gosa! Men jag får ju göra det imorgon istället!!

Imorgon är det dags för Capo igen (hoppas jag) till kliniken för att se om hans knän är okej nu. Jag hoppas att de är okej. När ET Linda var förra veckan så böjde hon igenom dom och då fanns det ingen reaktion så nu hoppas jag att allt ska vara bra med honom.

Förra inlägget: Jo det va ju lördagen som jag var i ridhuset... för på söndagen så firade jag ju min syster som fyllde år... suck...

Av Emma - 23 mars 2010 22:25

Vet inte vad jag ska skriva... som ni vet ska jag ju flytta snart och jag känner att tiden för allt jag vill göra hinner jag inte med...


I söndags var jag i ridhuset med Capo och han skötte sig bra. Igår longerade jag hemma på vallen och han var duktig de första 10-15min tills tjejerna kom tillbaka med Cindi och Pelle... då stressade han upp sig och ville inte koncentrera sig på mig men som tur va kunde han efter 5-10min lyssna på mig.


Idag orkade jag inte göra nått med Capo, men han ska ju till veterinären på torsdag. Tiden blev ändrad igen... suck nu är den på morgonen vid 9:15 så jag kan inte vara med men om de vill att jag ska komma sa jag att de kan ringa så kommer jag strax efter 10 om det skulle vara så.


Mycket just nu så om någon skulle fråga, om jag har gått vilse så skulle mitt svara vara -Nej, någon har bara flyttat på min gata...

Av Emma - 20 mars 2010 18:25

Trodde inte att jag skulle bli så här glad av att se lera   och stora vattenpölar!!

   


Det var visst jobbigt för min lilla kille att ha Pelle på besök ett par dagar då jag hittade honom så här i hagen...

 




Jacke var lite slöare än vanligt och det förstår jag efter allt han har varit med om de senaste dagarna...

  


När jag kom ner till stallet så var allt redan klart!!

    


Så jag hade bara att ta in Capo och borsta på honom och åka iväg till ridhuset. Han skötte sig jätte bra och det kändes som om han tyckte att det var skönt att få röra lite på sig! Fast det slutade inte så jätte bra... min strul "axel" krampade nästan, det kände jag inte förens jag hade suttit av... men det gick över ganska snart!


Tror att jag missade att berätta att jag halkade förra helgen och slog i höften, hade sjukt ont senare den dagen men att det blev bättre nu i veckan. När jag var hos naprapaten i torsdags så tänkte jag att det var väl okej då jag inte hade haft så ont mån-ons men efter att ha suttit ner nästan hela dagen igår kunde jag inte sitta normalt på kvällen utan att det kändes som om svanken skulle domna bort. Nu får jag se om det går över i veckan eller om jag måste kolla upp det.

Av Emma - 18 mars 2010 21:44

Det blev ridhuset med Capo idag. Han var mycket lydig och duktig på att bli tömkörd och jag misstänker att det inte var första gången. Snön höll på att rasa ner från taket och han reagerade bara en gång och då när det rasade ner precis där han gick. Han sprang iväg men stannade snart och kunde lugna ner sig ganska snabbt. Lastningen gick lite bättre idag hemma men som vanligt är jag ju lite stressad när vi ska iväg och då vet jag ju att han inte kan vara helt hundra på vad vi gör. Lastningen hemåt gick inte lika bra som sist med bättre än dit. Han stannade och kollade på mig så jag visade att han skulle fortsätta, han gick 2steg i sidan och jag sa nee det var inte det jag ville och bar honom gå på igen och då gick han lugnt in som om han sa; Jo jag fattade vad du ville första gången men jag ville bara kolla om du menade det...


Så när jag precis hade ställt in transporten ringde Tessan och när jag nästan va hemma så kom jag på att jag glömde min lilla kille... skulle ju kolla om allt var okej där uppe men varför skulle det inte va det för?!


Idag gjorde jag nått som bara Emma gör... tar in Cindi från hagen och släpper in henne i boxen, går sedan ut och hämtar Capo. När jag är i hagen så får jag en känsla av att jag hade glömt att stänga boxdörren till Cindi...  På vägen ner så ser jag att Lena går in i stallet och kommer snart ut igen, hoppar in i bilen kör 2m och sen kommer ut igen... jag frågar henne om jag stängde boxdörren till Cindi och nee det gjorde du inte, men hon stod där så snällt i boxen så hon fick stå kvar, sa Lena. Men jag stängde iaf stalldörren, sa jag då. Nee du hade skjutit igen den men den va inte stängd, sa Lena. Som tur va så är Lena lugn när det gäller sånt här... men tänk på vad som skulle kunnat ha hänt om Cindi inte va så väluppfostrad... nee det vill iaf inte jag göra... det här går ju inte längre... jag får inte vara så här virrig... visst om jag gör saker som bara påverkar mig, men när det är hästarnas säkerhet som jag inte får missa saker med får inte hända.

Av Emma - 17 mars 2010 19:50

Capo och jag var i lillaridhuset igår och jag longerade honom lite. Han vart ju behandlad i måndags av ET och skulle longeras med inspänning i högersidan eller tömköras högerställd. Jag har inga tömmar som är säkerhets mässigt okej så det blev longering med inspänning, och när ridhuset är "13*25" (vet inte exakta måtten men nått sånt tror jag) så försökte jag få honom att vara på spåret så mycket som möjligt. Motion fick jag iaf så mycket som jag gick/sprang fram och tillbaka längs medellinjen... När jag skulle lasta honom hemma så pratade jag i telefon samtidigt och då passade han på att trillskas ett par minuter innan han gick på. Där emot när vi skulle hem så behövde jag inte äns be honom gå in utan har bara fortsatte in i transporten, ojoj vad hände? Inte nog med det, jag kunde mocka ur transporten med när han stod kvar utan att stänga luckan   han stod helt still och var jätte duktig!! Såå stolt över honom!! Imorgon ska jag longera honom igen men då i stora ridhuset med Tessan och Kira som sällskap.


Jacke åkte även till Strömsholm igår då han ska operera bort pungkulorna, så Pelle fick åka upp till Freeman. Freeman som hade varit själv i hagen sen 14.30tiden blev glad när vi kom med Pelle, men Pelle var mer intresserad av att kolla av hagen än att hälsa på honom. Då tog freeman sig friheten att hoppa upp på honom... äntligen fick han visa lite dominans... suck. Hoppas att Jacke får komma hem på fredag så han kommer ner på jorden igen. Nee då det går jätte bra att ha dom ihop och de har ju samma intressen, ja båda älskar ju att äta!! Kan det inte bli mycket bättre    Min mobil ville inte samarbeta med datorn så bilder kommer kanske en annan dag på sötnosarna.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards