Emma Eskilsson

Alla inlägg under juni 2010

Av Emma - 30 juni 2010 22:51

Både bra och dåliga bilder på min sötaste!!!

             

     Dammigt...          Även det är dammigt går det göra snygga hopp och skutt!!      


Blev bara bilder fån idag, annars så skötte han sig bra för att ha träns på sig för första gången i år!! Min lilla goding   

Av Emma - 29 juni 2010 21:07

Idag när jag kom ut till lilleman så stod han i dungen/kullen längst upp i hagen. Jag stannade kvar där nere och han kom för att möta mig. När han var 2m ifrån mig så var det som en 70cm högt "trappsteg" ner till mig. Han tittade lite åt vänster där han kunde ta sig ner även om det blev en liten omväg. Men varför gå runt när man kan ta sig ner raktfram?? "Bara att kliva ner 70cm så är jag nere hos dig". Söt han är min lilla kille!!! Mycket mys blev det oxå!!


Sen åkte jag bort till Cindi och Capo. När jag kom dit mötes jag av två nyfikna hästar. Jag började med att kolla över dom och de såg ut att må bra. Började kratsa Cindis ena fram och bak, när jag skulle ta den andra framhoven så pep hon till och sen var det full fart i galopp... och Capo hängde givetvis på... jaha, tänkte jag och stod kvar. Capo vände sig om efter han stannat och kollade på mig som om nee men du hängde ju inge med... Han kom tillbaka direkt med huvudet lågt. Jag kliade lite på halsen och kratsade hans båda fram utan problem plus ena bak, sen var det sista bakbenet som han inte ville att jag skulle få hålla i, han gick iväg ett par steg och sen vände sig om... upprepade det en 6-7ggr tills jag kom på att jag kan klia honom samtidigt och på så sett fick jag lyfta och hålla i hoven samtidigt. Lite klurig är han men mysa det vill han!!

Av Emma - 28 juni 2010 21:59

Idag var det först slänga in en tvätt när jag kom hem från jobbet, vänta på att den skulle bli klar innan jag åkte till stallet. Sen var det ut till Freeman och idag tyckte jag att det var dags för att hoppa lite. Eftersom han är så tveksam till hoppningen och jag var själv delade jag ridbanan med ett ca 50cm högt hinder över hela så fick han hoppa där han själv tyckte var lämpligt. Han fick hoppa ca 8-9ggr över tills han själv hade bjudning innan, över och efter hindret!! Efteråt gav han sig själv en sandinpackning... jätte fin!! Jag tror att jag fick en skimmel... själva inpackningen fick vara kvar då jag tror att den kan vara bra mot flugor. Hans mugg är långt från bra men på bättringsvägen, ny salva har jag köpt idag!! Nu ska jag bara komma ihåg att smörja med...


Det kliar i fingrarna med att börja träna honom med träns. Funderar på om jag ska försöka jobba honom på marken på torsdag och så bli det sadel på helgen. Aja, nu ska jag ju inte planera men lite måste jag ju!!

Av Emma - 26 juni 2010 11:46

Nu är ännu en midsommar firad med släkten. På morgonen såg det inte så bra ut för min del då jag fortfarande hade feber och då 39.2 mer än på kvällen innan. Men jag är snabb på att bli frisk och när det vardags för "nubblunchen" så var jag riktigt pigg!! Även om jag fick hålla mig till vatten så försökte jag endå vara med och sjunga, t.o.m i kanon med moster och kusin! Efter lunchen åkte syrran och jag hem för att rasta hundarna. De fick bada vid stranden och busa av sig!! Syrrans lilla Troy hoppade upp och ner från bryggan på de ställen som Basco (rottisen) gick under... hmm jo vi drog efter andan ett antal gånger då vi trodde att han inte skulle klara det. Men så smidig som han är så var det inga problem!

På kvällen var det lite trubadur "allsång" och grillat!!

Syrran och jag!!

  

Av Emma - 24 juni 2010 20:40

När jag skulle ta in honom från hagen så knäppte det i eltråden så han blev as rädd och vägrade gå nära... suck... som tur va såg "farfar" som bor på gården att han var ovillig och kom för att hjälpa mig. Han fick ta Freeman och jag gick bakom, då går han helt lugnt igenom grinden som om inget har hänt... Det här är det värsta han har gjort mot mig än så länge.


Syrran och snyggingen!!

  


       


Allt gick bra och nu ska vi tillbaka i december!


Han fick springa av sig i paddocken innan han fick gå ut i hagen.


              


 


 


    


Efter tandläkaren så åkte jag till stallet och vilade lite, så kom de efter någon timme och det var dags att börja lasta hö... redan efter första vagnen var jag helt slut. De kommande tre vagnarna var riktigt jobbiga. Nu är jag ute på landet och när jag var på väg ut så hade jag så ont i kroppen och huvudet att jag trodde att jag skulle gå sönder... nu har jag 39grader i kroppen och har fått verktablett som just nu inte har tagit bort huvudvärken men är lite piggare tror jag!! Nee nu ska jag sluta klaga och vila istället.

Av Emma - 23 juni 2010 22:23

Idag var det först lite slapp i soffan innan Kalina skulle till tåget och mot Örebro. Direkt efter jag sagt hej då till henne så var det rakt ut till stallet och jag kom precis lagom till att de skulle börja med första vagnen... lucky me!! Det var så varmt i natt och idag på dagen så det gick att pressa det som skulle ha pressats imorgon, lika bra att få så mycket gjort idag så man slipper imorgon. Nu 4vagnar senare idag igen har jag ännu mer ont i kroppen och skulle behöva massage nu och inte om 3v...


Freeman fick inte så mycket tid idag som jag harde tänkt från början, men imorgon få han min fulla uppmärksamhet!! Hmm, hur var det det där med att planera... nja ska ju inte göra det, men kommer inte ihåg det... kanske dags att börja packa ihop vad jag ska ha till imorgon så jag inte glömmer nått!!

Av Emma - 22 juni 2010 22:37

Idag var det dags för att ta in höet... 4vagnar med hö och nu är jag helt slut i kroppen... och på torsdag är det samma sak fast jag tror att det va typ 8vagnar då... jisses... nu behöver jag inte gå till gymmet på länge!! Som om jag gör det annars, haha!! Annars så har det varit en alldeles vanlig dag på jobbet med många virriga saker som händer... typ möter samma kille i trappen 17ggr eller springer in i folk... Hmm inget ovanligt för mig men kan bli lite tjatigt... Imorgon blir det först att köra Kalina till tåget sen ska min lilla kille få lite ensamtid med mig!! Måste göra honom fin till tandläkaren på torsdag!!

Av Emma - 21 juni 2010 22:12

Helgen gick super fort och lördagen blev en slappdag efter en utekväll på Harrys!! Fast det gick ju att åka ut till Vikbolandet och lyssna på skön musik med vänner som sällskap. Tack för en underbar kväll med mycket prat och skratt!! Söndagen började med en långpromenad över 1h och sen var det dags för tematräff för Parelli- olika lekar som man kan aktivera sin häst på. Direkt efter den var det styrelsemöte i AR föreningen (länk till höger i spalten). När jag var klar med allt så var klockan lite över 21 och när jag klev innan för dörren så var maten nästan klar!! Jätte bra att bo ihop med Kalina, bästa kombon!!


Den här veckan är det kort vecka på jobbet, bara mån-ons som jag jobbar!! Så skönt att få lite småledigt här och var, snart är det semester. Ikväll åkte vi ut till Freeman först och hans mugg blir bara bättre och bättre!! Så skönt att den går tillbaka så fort som den har gjort och att Freeman låter mig hålla på även om det gör ont... han är så go min lilla hingst!!


Nu är det fotbollskväll för fullt och helt okej för mig, jag menar snygga killar kan man ju inte säga nej till. Spanien - Honduras spelar och Kalinas favoritspelare har gjort 2mål!! Yeejjj!! Fotboll kanske inte är det som jag kanske skulle välja men va då det är ju ganska kul med alla kommentarer från de som sitter och kommenterar... -Det tog lång tid innan han kom, men när han väl kom så kom han fort... ehh... ok... hmm och det va en av alla som jag nästen kommer ihåg själv!! Nu är det slut och Spanien vann!!!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards