Emma Eskilsson

Alla inlägg under december 2010

Av Emma - 31 december 2010 13:40

Idag är det sista dagen 2010... året började helt sjukt med roliga resor till både Nyköping och Stockholm... något som vart ganska onödigt men som jag inte ångrar en sekund av... Men nu till vad året har betytt för mig och Freeman, det är ju faktiskt han som jag skulle kunna göra allt för!!


2010...

Januari:

Såg det ut så här...


Året började med lite lek i Tväggestad med Kira och Tessan!!

      

Det va -18 just denna dag...


Så var vi i ridhuset för första gången själv med!!

 


Löshoppade tanten!!

  


Februari:


Freeman leker farligt med Jackes svans...

 


Bus i hagen!!

    


Mars:


Skönt att ligga i maten och äta...

Alfons fick åka med till ridhuset med Capo

Busa i stallet...  

... och med kusinen och Jacke i hagen!!  Pelle fick en ny frisyr... å vad glad han blev!!    


April: 


Massor med bus i hagen!!

  Transportträning!!    


 



Maj:


Kommer ihåg det här ridpasset som om det va igår... hon gick sååå bra!!

       

Bus i paddocken!!

     


Tandläkaren... inte lika kul... för någon av oss...

   

Föreläsningen om vildhästar i Australien, mycket intressant!!

  

Norrköpinghorseshow!

   

Ehh... fick jag en Arab???

      


Juni:


Freemans nya hagkompis Ikaros!!

    


Diza... ååå vad jag saknar henne...

  

Inskolning av sadeln... trotts alla bocksprång så var det öronen framåt!!!

      


Grillning på högnivå!!!

  


Tandläkaren igen...

    


Midsommar!!!

  

Min fina kille!!!

  


Juli:


Det självklara valet för mig!!!

  


Falsterbo... ååå vad jag längtar tillbaka!!!

            


Vårat lilla tält!!!

  

Stranden... och nee jag badade inte...

    

Hundarna busar och badar!!

  


Min snygging!!

  


Augusti:


Puss min lilla kille!!

  

Ihopsläppet med grabbarna!!

  

De fann varandra ganska snabbt...

  

Sparken, eller vad det nu va förnått han va med om...

  

Ännu en härlig ridtur på Tanten!!

  

September:


Träning med den farliga, gröna, prassliga, stora saken...

  


  


  


  


  


Även lite lek med mina kusiner!!

  


Löshoppning med min bästa!!

  


Så fick vi även ET Linda på besök!!

  


Oktober:


Bus bild igen!!

Dressyrkurs med tanten!


November:


Inridning påbörjad...

 

Sitter på honom med!!

 

Visningen på Vreta!

      


December:


Min fina!!

  



Julpyssel hemma!!!

 


      


Tredje tandläkarbesöket i år med...

  


  


Så var det 2010, vi får hoppas att 2011 bjuder på en utveckling av inridningen och färre tandläkarbesök (även om jag redan nu vet att vi ska tillbaka vid midsommar så hoppas jag att allt står rätt till då!!).


Nu ska jag snart iväg till landet och fira nyår ihop med en speciell person och hans tre killkompisar, jag plus fyra killar (kan ju inte bli bättre!!)


GOTT NYTT ÅR till er alla

&

hoppas att 2011 blir ett bättre år på alla sett och vis!

Av Emma - 29 december 2010 21:02

  

Mums...

Av Emma - 29 december 2010 11:27

Nu är det slut på ledigheten för min lilla kille på riktigt och hans andra arbetspass fick han igår. Började lite okoncentrerad men efter ca 5-10 min så var det som om hissen fortsatte enda upp!! Det var som om han helt plötsligt kom på att ja just de de va ju det här vi gjorde... så gjorde vi 8volter lite mer än dagen innan. Även fram och ner fungerade bra till slut! Men de första minuterna när hissen inte ens hade startat så fick jag ryta i åt honom... han skulle titta och gå åt det håll HAN ville... nee det går inte och vi diskuterar saken och kommer fram till att min väg är den som vi ska följa, för vilse vill vi inte gå!!


Som ni märker så är jag ledig från jobbet nu och det är så skönt att fixa och greja hemma lite för att sen åka till stallet och greja lite där och sen komma hem igen utan att behöva sova direkt!! Riktigt, riktigt skönt att ha det så ibland!! Nehe, om jag ska ta och fixa lunchen tills Kalina kommer hem!!

Av Emma - 27 december 2010 21:30

Äntligen så var vädret på min sida och en vecka senare än vad jag hade räknat med kunde jag börja med Freeman och hans utbildning. Idag var det markträning med styrning som "huvudämne". I början så var han lite på tårna så jag bestämde mig för att leda runt honom bara så han kunde börja tänka lite och inte bara kolla runt överallt annars... När han var lite mer kontaktbar började jag jobba honom lite på volten. Ganska snart så började han koncentrera sig på mig. Han va så duktig och vi kunde tillslut gå 8volter i båda varven!! Det var så mycket mer än vad jag hade förväntat mig första arbetspasset. Det verkar som om han har lite väl mycket i huvudet nu och för att få honom lite mer på andra tankar så tänkte jag låta honom jobba 2dagar, ledig 1, jobba 2 osv... tror att det kan fungera och om inte får jag helt enkelt tänka om!! Nu är det bara att hoppas på att vädret håller i sig!

Av Emma - 23 december 2010 21:20

 



Av Emma - 21 december 2010 22:03

Dagen började med att jag blev såå glad över att det inte hade snöat!! Ibland ska jag ha tur jag med. Det är ju så att jag hade bokat in tandläkaren till Freeman just idag för flera månader sen. Vid 8tiden ringde de från kliniken och frågade om vi hade tänkt att komma, ja visst kommer vi sa jag. Jo för att det va så halt på vägarna och hos dom, men det stoppar inte oss. Jag har ju en bra bil att dra med och transporten fick jag låna av Tessan och den går stadigt bakom så inga ursäkter där!! Lenas transport är ju inplogad och skjutdörren är säkert fastfrusen (utan att ha kollat...) vet ju hur det va förra året. Jag har inte använt den sen snön kom tror jag... Det gick bra att köra dit i alla fall!

  

Väl där fick han lite lugnande och stod snällt väntandes på att de skulle börja!

   

Duktiga lilla killen skötte sig ganska bra och nu så ska vi tillbaka till midsommar igen. Tror att det va det billigaste besöket där hittills!!

  

Vi tog oss hem med utan problem!!

  

Måste jag säga att han skötte sig exemplariskt med vid lastningen, inga problem att gå in eller ur transporten. Han är så försiktig när han ska gå ur och inväntar ett okej från mig innan gör nått. Han kan även stå kvar i transporten när vi har kommit fram utan att bli hysterisk!! Han är ju min älskling och när han sköter sig så här bra som han gjorde idag gör ju att jag bara gillar honom ännu mer!!

Av Emma - 20 december 2010 20:12

Nu är nästan alla julklappar klara... bara ett fåtal kvar men nog så viktiga!! Min första semesterdag idag och jag började med att helklippa en nordsvensk, göra i ordning i stallet till Freeman, Cindi och Pelle, tvätta, laga mat, tvätta lite till, en efterlängtad massage, hänga tvätten, åka med syrran och handla julkalppar och födelsedagspresent och nu göra fika till imorgon då Freeman ska till tandläkaren igen... vi får hoppas på att han är bra i munnen nu!


Självklart ska ni få ett kort på våran fina julgran!!

  

Av Emma - 19 december 2010 21:03

Igår var det middag hemma hos mamma och pappa. Alltid god mat och nu med trevligt sällskap med utav (mamma och pappa så klart) syrran, Tommy och Erik. Kom hem sent men fick en skön sovmorgon!!


Idag åkte jag ut till Tessan och fick välja julgran som hennes pappa hade fixat åt oss från hans skog. En jätte fin gran som nu är ännu finare med pumpor, ljus, polkagrisstavar, glitter m.m När jag hade hämtat granen så åkte jag ner till "mitt" stall där jag hade tänkt att bröja med Freemans utb men eftersom det var halvsnöstorm så hoppade vi över det. För så bråttom har vi inte!! När jag kom hem så började vi pyssla och gjorde fina pepparkakor!! Givetvis med glögg till och julmusik... det är ju bara så mysigt att sitta och pyssla... Men allt gott brukar ha nått ont med sig och den här gången blev det min axel och arm som jag nu har sjukt ont i och jag hoppas att det har lagt sig till imorgon då jag ska klippa häst...


Lite pepparkaksbilder!!

          

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards