Emma Eskilsson

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 28 juli 2011 21:03

Häromdagen så åkte jag till Vikbolandet och hälsade på. Följde med Tessan och Kira till VRF, självklart hade jag kameran med mig!



Kira va jätte duktig och Tessan kämpade på trotts ryggont... inte lätt att rida när man inte kan sitta riktigt i sadeln.


Så åkte jag vidare till Freeman, när jag kom dit så tog jag in honom eftersom jag inte har gjort det sen innan Falsterbo. Förra veckan va jag där i bara 5min och då va jag och Tessan bara i hagen. Men när jag ska kratsa hovarna så ser jag att svansen är betydligt kortare än vad den borde vara. Avklippt till mitten på skenan... jag blir så trött och ARG... varför kommer man äns på tanken att frisera någon annans häst utan att fråga??? Visst svansen växer tillbaka men det är bara så onödigt och kommer att ta år innan den har nått den längd jag vill ha. Har jag sagt att det ska bli skönt med ett eget stall?!!

Av Emma - 25 juli 2011 09:26

Nu har vi städat ur ligghallen och det är bara uppbyggnaden av väggar till sadel och foderkammare som är kvar. Även bjälkarna ska tas bort så småningom, vi ska bara förstärka takstolarna innan det görs.






Så har även grävningsarbetet påbörjats till vatten och el.

Av Emma - 20 juli 2011 23:49

Nu har vi kommit en bit på vägen och här är de senaste bilderna...


     


Visst är du mycket kvar innan det är helt klart men skönt att nästan allt rivningsarbete är klart. Sen är det bara väggen till hö/foderkammare och sadelkallame som ska upp och till slut ska väggarna målas... jo det är klart vatten och el ska grävas ner med... bara 30m... tur att pappa har grävmaskin!!!

Av Emma - 17 juli 2011 18:11

Äntlign har vi (för det mesta jag) börjat riva i det gamla fårhuset som snart ska bli lösdrift åt Freeman och han polare, vem det nu blir!!

Småväggar och gångar över allt...

De flesta småväggar rivna...   

Flera väggar rivna!!  


 

Av Emma - 17 juli 2011 17:52

På söndagen när Falsterbotälingarna var slut så kom Erik ner och vi fortsatte på egenhand med att först stanna kvar en natt i Skanör och sen åka vidare.


Här sov vi första natten!!



Så var vi en sväng i Lund och åt lunch dagen där på...

 


På kvällen sov vi i Helsingborg på samma hotell som Djurgårdslaget divI... inte de lyckligaste efter förlusten... Gick en sväng på stranden, men för kallt för att bada...

Bilderna talar för sig själva varför vi åkta hit... 





Åkte förbi Varberg... vi var inte själva även om det kanske ser ut så på bilderna... fullt med folk över allt... 




I detta p-hus var det knök fullt, när vi hade varit uppe på taket och vänt på väg ner så var det en bil som skulle åka... jag hoppade ur bilen och stälde mig på p-platsen så ingen annan bil skulle ta den!!

Göteborg!! 


Utsikten från hotellrummet!!









Klappade på en orm gjorde både Erik och jag!!

 

Av Emma - 17 juli 2011 17:46

Då har jag varit i Falsterbo igen. Här är lite bilder!! 




Killar som hoppade utan hästar!! Slutade i underkläderna!!


Campingturken var där i år igen... inte riktigt lika bra plats som förra året... men det gick bra till slut!! Härligt att tälta med tjejerna!! 

Av Emma - 1 juli 2011 18:32

Nu är det jätte länge sen jag skrev nått sist... inte bra för mitt eget komihåg. Vad har hänt sen Tandläkarbesöket, jo Freemans feber gick lite upp och ner i ett par dagar för att på lördagen ha normal temp. TACK för det, så jag inte va tvungen att ta ut veterinär och börja på en pencilincur (eller vad det nu heter...). Det är ju lite bökit när man inte har hästen hemma och den ska få spruta en gång om dagen... skönt att jag slapp!!


Midsommarhelgen firade jag och Erik ute i Sanden hos mina föräldrar och övriga släktingar!! Vi hade det jätte trevligt och mysigt under hela helgen. Men det är klart, alltid lika skönt att få komma hem igen!!


I tisdags så red jag för första gången på ett sto. Hon är lite ur kondis och till en början lite allmänt seg... Hon ville inte riktigt "förstå" mina hjälper först men i slutet var hon riktigt fin och ex öppnorna var inte längre ett problem!!


Jag har köpt min första transport med!! Det är en Kylinge Atlas från 2000 som jag tycker är helt okej för mig och Freeman att åka omkring i framöver. Jag tänkte ta lite för och efter bilder så ni får ha lite tålamod innan bilder kommer. Det finns lite att fixa innan den är fin igen!!


Så var det hökörning igår hemma hos Lena och Erik var snäll som kom och hjälpte till. 4.5vagnar körde vi in och konstigt nog så kändes det lättare än de andra åren jag har hjälpt till... men det är klart man har vanan inne nu. Trodde att jag skulle ha ont idag i min höger axel men jag kännder inget!! Men så tänkte jag på vad min sjukgymnast sa till mig sist, hur jag skulle tänka och göra för att undvika att få ont. Visst lite ont har jag ju men inte alls som när vi hade kör in här hemma, då kunde jag ju knappt röra på armen...


Nu är det inte långt kvar till Falsterbo och jag har redan börjat att skriva inköpslista med saker jag kommer att behöva. Det blir som vanligt torsdag- söndag vi åker och det ska bli så kul att åka iväg i år igen!! Vi tältar som vanligt och i år ska jag stanna kvar några dagar i skåne eftersom Erik kommer ner så ska vi ha lite semester ihop!! Vad vi ska hitta på är inte bestämt än men alltid finns det nått att göra, beror lite på vädret... men skönt ska det bli!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards