Emma Eskilsson

Alla inlägg under augusti 2015

Av Emma - 22 augusti 2015 22:04

Hästarna fick lite semester nu efter sommarens träningar. Freeman går väl lite mer än Hidalgo. Idag red jag ut på honom och det gick ganska bra. Mycket galopp och trav FRAMÅT!!! Mitt fokus just nu ligger i att han ska bjuda framåt och det går bättre å bättre. I måndags hade jag mitt bästa pass hittills på honom! Jag kunde känna bakbenen i mina fingrar och hans bog och hals kom framåt uppåt. Det jag gjorde annorlunda var att ge honom en äppelbit för varje gång som han svarade rätt på mina hjälper framåt. Han är ju lite trög men efter ett par upprepningar så fick jag som sagt denna fina kontakt med hans kropp!!

Jag har även lyckats att klappa stallkatten (Fegis mamma som är "vild" typ) som har varit omöjlig att klappa innan!! Nu har jag klappat henne tre gånger :)

Fegis som myser i sängen, tungan får inte alltid plats!!

Av Emma - 8 augusti 2015 14:36

Nu har jag hunnit att titta igenom bilderna lite mer och det fanns inte så många att välja på när jag red så det blev mer bilder från markpasset som jag gjorde på tisdags em.

Började med att gå vid sidan av honom i både skritt och trav. Gjorde öppa och sluta längs med långsidaorna.

Sen tog jag och gick baklänges där jag har lättare att se hela hästen och hur han rör sig. Jag har även lättare att samla honom här ifrån då min ytteraxel kan vara till hjälp där.

Här konsentrerar jag mig på att han ska vinkla sina leder i båda bakbenen. Han har lätt för att lyfta på fram istället och lättar gärna med ett framben eller två. Det han gör är bra men han är inte riktigt redo för varken skolhalt eller levad ännu då piaffen måste bli bättre först, men att han försöker är ju bra!

Här satte han sig ännu lite bättre och gjorde faktiskt ett helt okej försök till en levad, även om det inte var meningen från min sida att göra det! Han är rolig att jobba med men ibland kan han försöka sig på allt möjligt för att få beröm så att han blir en frustration istället.

Det filmades en hel del istället för att ta kort när jag red, men så här såg de flesta bilderna ut. Vi galopperade lite sista dgen men annas så låg fokus på att han skulle ha en självbärande hals där han gick på mina sitshjälper istället för handen i ex öppna, sluta och samling.

Av Emma - 8 augusti 2015 14:32

Äntligen fler bilder från Sparreholm där jag red för Christofer Dahlgren!

Jag längtar redan till nästa år igen :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards