Emma Eskilsson

Alla inlägg under april 2016

Av Emma - 10 april 2016 13:34

Veckan nu efter kursen har varit relativt lugn. Hidalgo har fått jobba en dag från marken, red ut en dag och så en dag i paddocken med Pernilla. Igår var Finn och Larry här och behandlade hästarna och mig själv. Freeman har fortsatt känts trött så han har fått blivit riden av min skötare som vanligtvis rider på ponnyn. Det har gått bra även om energi nivån varit lägre än vanligt.
Finn behandlade Freeman först och han hade fortsatt lite kvar i bak och framknän. Jag tror att han kommer att ha det ett tag till tyvärr. Hoppas att energin återkommer som han hade i vintras snart för nu är han seg. Sandors tur var det sen och han behövde ingen behandling! Eftersom Hidalgo känts så fin, speciellt förra helgen så trodde jag inte att han skulle ha något eller inte så mycket iaf. Mer fel kunde jag inte ha... Han hade ganska mycket ischias i bakdelen och höger sidan satt det värst i. Troligtvis har han gjort något i hagen nu under veckan. Nu ska de stora killarna vila i tre dagar för att sen skrittas i tre. Får se vad jag hittar på då istället!!

Av Emma - 6 april 2016 22:15

I söndags var det kurs på Vikbolandetsryttarförening. Christofer kom och hade kurs för oss och det blev mycket lyckat för oss alla. Jag hade med mig Hidalgo som kändes fin och hade sin fokus på mig och inget annat när jag red. Spökena sen lektionen för Anna var inte kvar! Första passet vi gick igenom att jag måste rida lite mer med hela hans register och lite bara i komfortzonen. Efter ridningen satt jag av och jobbade resten av passet från marken. Vi tränade på att han skulle svara framåt med bakbenen och inte bara korta upp sig i bak. Det blev lite samling med i både skritt och trav. Det andra passet red jag oxå först och vi tittade mer på galoppen. Pirrisar övade vi på och det gick bra. Christofer frågade sen om jag hade tränat även galopp från marken, jo EN gång! Ja, men då kollar vi på det med tyckte han. Hidalgo tar gänra höger galopp istället för vänster så det blev lite fel men med hjälp av hörnet blev det rätt!

Jag hade problem med att få in filmerna så jag har filmat på skärmen, där av den dåliga kvalitén på filmen!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards