Emma Eskilsson

Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Träning och mål

Av Emma - 2 juni 2016 19:45

Nu var det ett tag sen jag hade det där träningssuget i magen. Känslan av att längta tills nästa träningspass har inte riktigt funits där ett bra tag nu. Igår så hade jag en så bra känsla när jag red Hidalgo och i tisdags när jag red på Freeman så fick jag även där en bra känsla av att NU är vi på rätt väg. Känns som att vi har ganska bra förutsättningar för att komma framåt i utbildningen!

 

Freeman och jag tränade på att agera på små hjälper och att följa min sits mer än mina händer och skänklar. Att han ska kunna känna skillnad på när jag ber om halvhalt, halt eller rygga, utan att behöva ta i bettet. Han följde min sits bättre än var jag hade trott även om det tog ett tag in i ridpasset. En häst ska vara lätt riden för hjälperna och smidig att föra!

 

Hidalgo är så underbar just nu och han är så lätt på hjälperna att jag bara kan tänka på vart det är jag vill och vilken takt och tempo det ska gå i. Jag kan göra galoppiruetter som är så energifyllda och det känns som att jag har en kruttunna mellan benen! Spöt som jag förut behövde peta lite med behöver jag knappt längre utan han är så pass stark att han orkar att hålla den samlande galoppen utan att tappa kroppen. Jag vill nämligen att han ska bära sin egna kropp sig utan att jag ska behöva hålla om men benen och bromsa med tygeln, han ska vara mellan hjälperna i sitsen inte mellan hand och skänkel!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 januari 2017 12:30

Nu är det länge sen jag var veckoelev på Horsevision men bättre sent än aldrig. Denna gång hade jag med mig Hidalgo!   Mån-Tis Första passet för Christofer tränade jag från marken. Hidalgo och jag har tränat mycket på galoppen och även mer på s...

Av Emma - 9 januari 2017 12:15

AR sektionen på Vikbolandets ryttarförening har gjort en intro-film om AR. Jag och Carina Boman som sitter i AR sektionen tyckte att det saknades info om just AR till medlemmarna på VRF, så vi tillsammans med två andra träffases en dag och filmade ma...

Av Emma - 29 november 2016 21:40

Innan jag började med AR (akademisk ridkonst) så hade jag enbart longering och då gärna med någon inspänning till hjälp att ha som "jobba från marken" vegrktyg. Jag använde longeringen till att låta hästen springa av sig då man inte hann att rida. Nu...

Av Emma - 14 september 2016 12:17


  Igår så klippte jag ihop min första film och ja... inte den bästa men det blev en film iaf både med text och musik. Musiken fanns redan på datorn och jag orkade inte att hitta någon ny så det blev den helt enkelt som redan fanns! ...

Av Emma - 13 september 2016 12:24

Nu var det ett tag sen sist och Hidalgo och jag har varit på uppvisning hos Anna Lindh, min tränare i Jönåker. Hidalgo skötte sig fint och jag kom ihåg programmet! I Hippson kan ni se bilder på oss och även en artikel om själva uppvisningen och om AR...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards