Emma Eskilsson

Alla inlägg under januari 2017

Av Emma - 9 januari 2017 12:30

Nu är det länge sen jag var veckoelev på Horsevision men bättre sent än aldrig. Denna gång hade jag med mig Hidalgo!


Mån-Tis

Första passet för Christofer tränade jag från marken. Hidalgo och jag har tränat mycket på galoppen och även mer på samlingen. Christofer tyckte att han hade blivit mycket bättre sen i somras från Sparreholm och att det var dags att för flytta sig ifrån väggen. Så vi använde oss av carrén, "fyrkantsvolten". Började med att i skritt göra 1/4 piruett för att få med både ytter bak samt ytter fram så jag har koll på utsidan av Hidalgo innan jag börjar med galoppen. Jag gjorde 2fattningar i varje varv på måndagen och han var superfin! På tidagen så tränade jag vidare och han var superfin då med, så redan nu kände jag att veckan hade startat på bästa möjliga sett.


Onsdag

Carina kom och tittade när jag tränade. Hon skulle ha varit med på sin häst men en sträckning i bogen satte stopp för det. Vi blev fotade och filmade under passet, men som det alltid är när man vet om att man blir fast på bild så gör man grimaser... nja, kanske inte men lite av min känslighet försvinner och den magiska kontakten vi hade på mån-tis fanns inte där riktigt. Fast hade det varit på måndagen så hade jag varit mycket nöjd med hononm!


Tors-fre

Nu satt jag upp på honom och red istället. Vi tränade på att ändra takten i samligen. Hur känns det med hög eller låg takt i galoppen när jag samlar. Vilken takt ska jag ha när jag gör piruett eller om jag ska samla på stället?! Mycket bra att träna på! Även här använde jag mig av carrén.


Bilder som Carina tog 

       

Av Emma - 9 januari 2017 12:15

AR sektionen på Vikbolandets ryttarförening har gjort en intro-film om AR. Jag och Carina Boman som sitter i AR sektionen tyckte att det saknades info om just AR till medlemmarna på VRF, så vi tillsammans med två andra träffases en dag och filmade materialet.

https://www.youtube.com/watch?v=cXcuDxR8xOY

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards