Emma Eskilsson

Alla inlägg under juni 2010

Av Emma - 18 juni 2010 22:07

Nu blev det äntligen grillning och vi började med att försöka tända grillen... hmm Trams undrade vad vi höll på med. Efter ett antal försök gick det för oss, eller hmm nja inte för oss utan grillen ville bli varm!! När grillen äntligen var tänd så blev det genast ett glas cider för mig och vin för Kalina.  


Sen var det mer grillning och även ett försök med champinjoner...

  


Så såg det ut när det var klart

  


upplagt och klart

  


Närblid så klart

  


Super gott blev det med!!


Nu blev vi lite partysugna så det blir utgång!! Tänk vad lite cider kan göra?!!

Av Emma - 18 juni 2010 18:45

Dagen började med regn i luften, nu på em/kvällen är det lite moln och sol om vartannat. Efter lunchen så fixade jag lite hemma sen var det Freemans tur att få uppmärksamhet. Han är ju så go att hålla på med, så fort man tar fram en borste står han stilla som en staty även om åringen vill bråka bryrhan sig inte!! Min lilla gullunge. Sommaren är inte den bästa tiden... han får så lätt mugg och eftersom jag inte har varit ute på en vecka nästan så var de som en enkrona ungefär... suck... så det vara bara att åka och hämta aloevera creamen och smörja på. Nu hoppas jag att det försvinner snart!

Av Emma - 18 juni 2010 13:01

... some clever lines to say, to make the meaning come through...


Rubriken fick inte plats...


Så hittade jag en text med som bara är såå bra!!

Stämmer ju ganska bra (har ändrat lite!!)

 

Come and hold my hand,
I wanna contact the living,
Not sure I understand,
This role I’ve been given

 

I sit and talk to god
And he just laughs at my plans,
My head speaks a language,

I don’t understand.

 

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in.
’cause I got too much life,
Running through my veins, going to waste.

 

I don’t wanna die,
But I ain’t keen on living either.
Before I fall in love,
I’m preparing to leave him.
I scare myself to death,
That’s why I keep on running.
Before I’ve arrived, I can see myself coming.

 

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in.
’cause I got too much life,
Running through my veins, going to waste.

 

And I need to feel, real love
And a life ever after.
I cannot get enough.

 

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in,
I got too much love,
Running through my veins, going to waste.

 

I just wanna feel real love,
In a life ever after
There’s a hole in my soul,
You can see it in my face, it’s a real big place.

 

Come and hold my hand,
I wanna contact the living,
Not sure I understand,
This role I’ve been given

 

 Not sure I understand...

 

Nu har jag ätit lunch, min snälla kombo hade lunchen klar när jag kom hem!! Nu har hon precis åkt till mitt jobb för att ta em passet och jag ska till stallet och gosa med Freeman... min lilla söta som jag inte har träffat på hela veckan... 

  


Av Emma - 17 juni 2010 22:07

Jag har förstått ett antal gånger nu att det inte är meningen att planera för min del då det iaf slutan på ett annat sett. Idag skulle jag ut till lilleman för att se hur han mår men istället så åkte Kalina, Anna och jag till stranden och solade!! Så skönt att bara ligga i gräset och bara kunna njuta av värmen från solen. Meningen var att vi skulle vara där en stund och att vi sen skulle ta våra djur... men nee... istället blev det att vi vart kvar där för länge och pratade och sen åkte vi hem till Anna som hade spelat in GA från igår kväll som vi missade. Nee det blir inte som man tänkt sig... igår var det en helkväll i knäppingsborg istället för grillning (hinner ju med att grilla fler ggr iof...) och idag stranden istället för stallet... Imorgon där imot så är jag ledig på em och då borde jag hinna med snyggingen (jo men jag får väl vara lite partisk, en ägares "rätt")


Nu ska jag springa och kasta mig i sängen innan jag sommnar i soffan, risken för att det skulle hända är ganska stor...

Av Emma - 17 juni 2010 17:15

Igår var det för bra väder för att åka ut till hästen... oj skrev jag just det?? Mmm jo men de var ju jätte härligt!! När jag hade jobbat klart så var det först fotboll Spanien- och något mer land som jag itne kommer ihåg... Kalina och jag försökte skruva ihop en grill samtidigt men det gick si så där men tillslut efter lite utbrott (på grillen...) så var den klar!! Yeej!! Nu var det bara promenad med hunden som saknades och vi gick iväg mot stan och hamnade på Knäppingsborg. Det var så skönt ute så vi skulle "bara" ta en cider innan vi gick hem... träffade trevligt folk där och kvällen med grillning uteblev och vi kom hem för sent... tiden behöver jag ju inte nämna... Nu är jag ganska mosad och vill bara ut i solen och njuta!! Super rolig kväll som bara händer oss känns det som!! Hur fungerar allt??


Nu ska jag först ut till min söta sen ska vi vidare och sola!!!

Av Emma - 15 juni 2010 13:30

Igår var det sängprovningsdags, dags att byta ut min säng mot en större!! Blev inga hästar... men självklart så blev vi inte klara utan ska åka idag med. Har lyxen att vara ledig nu i em och Kalina jobbar istället för mig. Sen när hon slutar ska vi åka direkt och prova mer sängar. Hoppas att jag inte somnar bara... skulle ta med oss egen kudde med, ojoj det kommer ju sluta med att man ligger där sovandes... haha... ähh de får man väl bjuda på!!  


Nu ska jag ut till min sötaste och borsta lite på honom! Saknat honom massor... någon mer som jag även saknar är lilla Diza, fast nu får jag inte gråten i halsen så fort jag pratar om henne eller skriver om henne... undra när jag ska kunna kolla på filmerna jag har spelat in på henne... ska försöka komma ihåg att plocka lite blommor till henne idag, kanske lägga dit en pinne med!!

Av Emma - 13 juni 2010 19:52

Så var det dags för hans första riktida sadelträning!! Lite protester och bockningar från hans sida men va då han är ju 2år... Måste säga att han var ganska duktig även om jag hade önskat lite mer harmoni. Nu ska jag träna ca 1-2ggr i månaden med sadel så han vänjer sig till hösten!


  


  


Sadeln åker lite fram... och schabraket ville inte vara stilla...

   





 


   


  

Glad häst!!

Av Emma - 13 juni 2010 11:31

Lite bus bilder på Freeman!!


               


Så lite springa "fint" bilder!

        


Nu mera är han korthårig!!

     

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards