Emma Eskilsson

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Emma - 2 januari 2010 15:06

Idag började dagen så bra... Först blev jag och Kalina sena ut till stallet och när vi hade först hälsat på min lille man i 10min så var det ner till stallet, för jag hade bokat ridhuset kl 12... klockan var då över 11. Vi kopplar på transporten med en gång så det är gjort sa jag till Kalina och backade intill bilen till garaget där transporten står. När jag ska öppna dörren så har den givetvis frusit fast... så där står jag och försöker mig hacka in så den ska lossna... efter ca 20-30min så får jag äntligen upp dörren!! Så koppla på transporten och köra iväg... trodde jag ja... då har den frusit fast den med... jag gasar till några gånger och den lossnar, men det högra däcket är fast fort farande... vid det här laget så har Lena hittat ner till stallet med. Vi slår och bankar och kör fram och tillbaka så det ska lossna men nee den vill inte ge med sig... så kom jag på att om vi bankar samtidigt som jag kör så borde det lossna!! Det gjorde det med!! Yess!! Nu är det bara att upp i hagen och hämta hästen... lättare sagt än gjort. Han travade ifrån mig även om jag ignorerade honom och klappade på de andra hästarna... Jag tog då Cindi och lossades att ta in henne, då blev han mer intresserad efter någon minut och tog några kliv åt mitt håll. Till slut kom han fram och jag kunde berömma och ta honom istället. Sen var det snabbborstning och in med hästen i transporten. Som tur är så fungerar det iaf även om han var lite skeptisk så det kanske tog 20-30sek innan han gick in. Men det är ju godkännt tycker jag! Iväg till ridhuset och köra i 40-50km i h då det inte är den bästa väg att åka på... Jag började med att longera honom i ca 20-25min och sen satt jag upp en liten stund. Kalina var snäll och tog lite kort men efter som vi är i ridhus så blev det inte så bra kvallité på bilderna men lite ser man ju...           

Nej jag red inte bara i högervarvet men det blev bäst bilder där ifrån...

Jag rider honom fortfarande i en ganska låg form men efter som jag inte har något stöd i tygeln utan bara en lätt kontakt så bär han upp ssitt huvud själv och blir inte framtung. Sen är ju målet att han ska vinkla bäckenet under magen så huvudet kommer upp och nacken som högsta punkt... men det är en bli kvar tills dess. Han var ganska duktig även om jag förstår att det bara ser ut som om jag sitter och åker häst så är det noga med vart man har alla kropps delar på sig själv och inte minst sagt hur man sitter på honom.

Tack Lena för att du ville följa med och Kalina för att du ville ta kort!! Hoppas bara att jag kan ställa in kameran bättre till nästa gång!! 


Så till sist en fin blid som Kalina tog innan vi åkte från stallet!

  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards