Emma Eskilsson

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Emma - 10 oktober 2010 21:40

Då menar jag inte att det är 10-10-10 som många andra tänker på, utan att jag hängde på Freeman idag för första gången ute och skrittade!! Han är ju för underbar min lilla kille och bryr sig inte det minsta om att jag hänger på hans rygg. Det var mycket mer intressant att lukta och pilla på Tessans händer än att bry sig om att jag hängde där. Det ända han gjorde var att lätta lite från marken när jag hade gått kanske 100m från stallet, varför vet jag inte men efter det var det lugnt!! Det är så kul att äntligen ha kommit igång med hängandet och nu blir det vårat "söndag" nöje framöver så vi får träna på det 1g/v. Det blir lagom tror jag att hänga på honom lite nu och sen låta honom vila ett par tre veckor fram till jul och då fortsätta. Nu har jag ett större problem med Capo... igår när jag skulle rida på honom så fick jag samma känsla när jag satt upp som i början. Det va som om han sa -GÅ AV MIN RYGG... NUUU... men efter ett tag så lyckades jag få honom att acceptera mig igen. Idag var han lite mer okej till en början men när jag skulle trava så kom bakbenet och stampade till. Han stannade flera ggr och var som i en annan värld, ville inte lyssna på vad jag ville. Tillslut så bockade han till och jag satt kvar som tur va, men jag bad om en sista trav och han travade då ett varv i varje tills jag saktade av. När ET va ute så sa hon att dressyrsadeln inte passade honom så bra och att hoppsadeln satt bättre men så här har han inte reagerat på dressyrsadeln så nu ska jag göra ett försök att byta för att se om han trivs bättre med den iaf. Så här mycket som han protesterade idag har han inte gjort sen för ett år sen när jag började rida honom. Hoppas att inte den gamla skadan är tillbaka, tror inte det men man kan ju inte veta... jag har en känsla för att det kanske inte bara är frambenen som spökar på honom... men vad vet jag?!

 



       

Älsklingen!!   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards