Emma Eskilsson

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Emma - 4 mars 2010 22:32

Idag var det ju underbart att vara i stallet och hinna med att först åka upp till min lilla kille och pyssla med honom i ca 20min innan det blir mörkt!! Det är ju underbart att ljuset är här för att bli ännu ljusare!! Nu blir det bara bättre och längre dagar, förhoppningvis varmare med så man slipper klä på sig massor kläder och känna sig som om man hade en sumodräkt på sig... Min lilla kille skötte sig ganska bra även om han stod stilla med hovarna i marken så kan man alltid tugga på grimskaftet, luckta mig i nacken eller varför inte äta snö... Mmm, det märks att han börjar blir lite mer på och vill testa sig fram. Freeman; -Ja för att man ska kan göra så här eller nehe de fick man inte meeenn... hmm... om jag försöker att smyga så kanske hon inte ser, nee funka visst inte de heller... så då får jag väl stå här då... ååå vad skönt det är när du borstar på mig, då kan jag ju klia på dig! Fast det ville du inte... nehepp... men om jag inte få tugga på grimskaftet eller klia på dig så får jag väl smaka på snön... Vilken liten häst jag har. Han är ju charmig på sitt sett!!


Nu på kvällen har jag lyssnat på en hovslagare som var bättre än vad jag hade väntat mig. MEN han trodde att allt kunde fixas med skor förutom en häst som har fång och tur är väl det! Det som även var bra var att han var emot ringskor, så skönt att inte alla tror att det löser alla problem. Han trodde även att de gjorde mer skada än nytta oj snacka om att jag vart stum... men sen så var det andra saker som att han tyckte att man alltid kunde sko en häst även om hela hovväggen var borta då sömmen hade dragit med sig den om hästen trampat av sig skon så bara trakt och tån var hela... lite tråkigt att hästen ska behöva få fång för att kunna slippa skorna   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards