Emma Eskilsson

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Emma - 1 januari 2011 20:48

2011 är här och nu är det nya upplevelser som ska skrivas in i historien! Nyåret firade jag i skogen med goa bönder, kan ju inte bli bättre!! Det blev 3 rätters som var överförväntan... nästan att jag blev lite stum av förvåning!!


Annars så började dagen med en härlig sovmorgon!! När jag åkte hemåt var det glashalt på vägen och jag kunde bara hoppas på att slippa bromsa... det gick bra som tur va!! Hem och tog det lite lugnt för att sen ut till stallet. Fixa i ordning Freemans box och lite runt om så kom Lena ner och hon fixade Pelle och Cindis. Vi tog in hästarna och vi kom in på hur långhårig Pelle är... jo det tog inte långtid förens jag fick rycket och sa att jo lika bra att klippa honom nu!! Fram med klippmaskinen och resultatet blev en "ny" Pelle som såg ut för att ha tappat 50kg!! (Synd bara att man inte kan klippa sig själv när man vill gå ner i vikt...) Nu passar grimman bättre med när jag klippte av halva pälsen kring huvudet. Vad han gillar det då... försökte hjälpa till med att "klia sig" mot klippmaskinen... inte så bra... så det blev lite mer än vad jag hade tänk mig från början. Annars så står han och sover när han blir klippt, tror att det är det näst bästa han vet (mat är på en klar första plats!!) Skönt att han är klippt nu så man vet att han mår bra!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards