Emma Eskilsson

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Emma - 21 april 2011 09:10

Igår va det som vanligt upp kl 6... får gå upp lite tidigare nu när jag bor lite längre från jobbet. Fast det är klart värt det!! Åkte till lägenheten på lunchen och packa bilen med grejer som skulle med hem. Så skönt att kunna plocka med sig ett par "Ikea" påsar varje gång man ska hem så jag slipper ta allt på en gång sen i maj.


Slutade jobbet kl 17 och direkt ut till stallet och koppla på transporten. 17:50 vad vi iväg till ridhuset... vad som hände i ridhuset vill jag helst stoppa i en låda, åka 100mil för att sen begrava på 3m djup... Nja så farligt kanske det inte va men jag blir sååå trött på lilleman när han inte kan uppföra sig. Tessan var där samtidigt med Kira som uppförde sig super bra!! Brydde sig inte om Freeman det minsta!!  Medans min hade jätte svårt att slappna av och koncentrera sig. Till slut efter 25min (hela den tiden som Tessan red) var han ganska lugn och jag kände att nu kan jag sluta longera och prova sitta upp. Medans Tessan gick ut med Kira gick jag med Freeman så han fick skritta lite. Sen skulle jag sitta upp... ojoj... han sänker ryggen lite och det känns som om han vilken sekund som skulle kunnat ta ett språng rakt upp. Men han står kvar och bara spänner sig. Jag hoppar ner och börjar om. Nu ryggar han ganska mycket nästa gång jag hänger som om jag ska sitta upp, och tillslut stannar han och jag berömmer och hoppas ner. Gör om samma sak igen tills han står helt still. kanske tar 4 upprepningar. När jag suttit upp så vill han inte gå... men till slut så går han. Vi skrittar i ca 5min och där imellan känndes det som om jag satt löst ett antal gånger utan att han gjorde nått spec, men laddningen jag kände stundtals var lite för mycket så det blev bara skritt. Bra träning för hans huvud och jag hoppas att uppsittningarna kommer gå bättre. Jo självklart kännde både jag och Lena igenom ryggen på honom innan jag åkte till ridhuset då han reagerade lite i måndags med när jag skulle rida. Han stod som om inget hade hänt när vi kände på ryggen, men det är klart han kanske inte har ont utan bara träningsverk och då kanske det inte visar sig. Imorgon ska jag iaf rida hemma på vallen igen, kanske blir det galopp... får se hur det går att longera först bara.


När vi kom hem från ridhuset så gick jag upp till Lena där hennes son hade gjort hallonpaj... mmm, mums vad gott!! När klockan var en bit efter åtta så var jag tvungen att åka eftersom jag skulle handa på vägen hem med... klar med handlingen lite efter nio och hemma kl 22. In med maten, mina grejer, blommjord m.m Tror att hela bilen var full med grejer, de va så att Erik blev impad över att jag hade lyckat få in allt i bilen själv!! Jo behöver jag säga att jag är envis?!!!


Ledig från jobbet är jag idag med, vi brukar ha stängt dag före röddag!! Så jag har redan ätit frukost med Erik och både hängt den rena tvätten och satt på en ny maskin. När det blir lite varmare ute sen på dagen ska jag sätta igång med att fixa i rabbatten!! Plantera lite frön för att se vad det är som kommer upp så småningom...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards