Emma Eskilsson

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Emma - 12 maj 2011 18:05

Nu efter 3årstestet så börjar jag så smått komma in i vardagen igen. När jag tittade på resultat listan från treårs testet så förvånades jag över ett resultat... En häst som ser helt underbar ut på bilder och som jag trodde skulle ha mycket bättre poäng än Freeman. Men det är klart det här är EN dag ur en treårings liv den kan ha varit den där dagen då just den treåringen inte visade sitt yttersta?!! Men vad vet jag (?) var själv inte där och kunde se men som sagt mycket förvånad...


Jag kunde även se att gångarts betygen som Freeman fick var det bara klass I som hade fått!! Jag menar det är ju just DET som räknas när man ska tävla i dressyr, sen att det är skritt och galopp som är han två bästa är jag så glad över!! Traven vet jag ju att han har mer utav och det är just den som är mest utveklings bar i ridningen. Jag vet ju att vi snart är där (fortare än vad jag tror) men jag vill ju ha honom startklar för tävling... längtar så mycket!! MEN dock ska han få vara unghäst först, nu ska han ridas in lite mer så det blir befäst sen väntar sommarlov för honom. Så skynda långsamt för en hållbar häst!!


Igår red jag på honom, 2v sen sist... för mig alltså (Micke red ju på 3års). Longerade som vanligt och han var lite halvseg... ville inte riktig galoppera, så det blev bara ett super kort pass där. Jag satt upp själv med utan problem!! Han stod så snällt så utan att göra nått bus. Skrittade och travade bara lite eftersom han fortfarande var lite seg. Jag hade en ganska stark känsla av att det var värmen som gjorde honom så seg, kan inte påstå att jag var så jätte pigg själv...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards