Emma Eskilsson

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Emma - 19 augusti 2011 18:50

Igår hade jag så ont i kroppen så att jag knappt kunde ha händerna på ratten på vägen hem från jobbet. Slängde mig i soffan en stund och inte förens på kvällen hade jag lust att göra nått...

Idag regnar det som betyder att jag får fredags mys ihop med Erik!! Jag stannar till på vägen hem för att köpa lite smågodis m.m varit sugen på smågodis länge nu utan att köpa, det är duktigt för att vara jag som vanligtvis brukar äta godis nästan om inte varje dag... ups... när jag kör på grusvägen in på gården så tänker jag att jag stannar till hos hästarna nu så slipper jag att göra det sen. Ut med paraply i ena handen och in i hagen där Mino kommer och möter mig nyfiket på paraplyet Jamba luck står kvar under trädet oberörd. Lite längre ner i hagen står Freeman under ett träd, när han får syn på mig spanar han med stora ögon på paraplyet. Efter kanske 10sek så vågar han sig fram för att nyfiket kolla in det lite mer. När jag är på väg där ifrån så går de till JL och ställer sig under träder med honom. F nosar först lite på honom för att sen vända sig om och backar mot honom så han får flytta på sig utan att vara elak. Såg så roligt ut då han bara; ja och så flyttar du på dig så jag kan stå på bästa platsen undan regnet!! När han hade backat klart så tittade han på mig och det va som att han sa, såg du morsan jag kan flytta på honom och han ger sig inte på mig!! Helnöjd!!

Nu på kvällen efter jag hade packat upp m.m jag köpte förutom godiset att jag inte alls hade med mig något godis hem... nee för det GLÖMDE "smart" Emma i affären... det var ju bara därför jag gick in för att just köpa smågodis... det va ju det jag ville ha ikväll... Jag blir så trött på mig själv när jag glömmer sånt... 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards