Emma Eskilsson

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Emma - 14 december 2012 17:45

Nu har nätet kommit som jag beställde för ca 1,5v sen! Det är 28mm istället för 35mm som vanliga småmaskade nät är gjorda av. Det kommer att passa perfekt till mina hästar nu i vinter. Skönt att slippa fylla hönäten med varje dag. Nu kommer de bara att få lite hö inne så de får lite hårdare grovfoder att tugga på med. Pratade med tandläkaren Torbjörn om att be både ensilage och hö och han tyckte att det var det bästa. Ensliaget har en tendens att fastna i munnen medans hö är som en "tandborste" så att man fodrar med båda är bara ett + för hästarna! Givetvis tycker han inte att ensilage är dåligt för det men det skadar inte att hästen äter hösamtidigt.


Jag har sagt det förut och säger det igen, min kopp är inte gjord för detta klimat... Blir snart galen på alla minusgrader, igår hade vi -23 hemma på morgonen och idag -21. Måste det vara så kallt?? I Norrköping var det igår bara -13 och idag -11, vad är det för nått? Måste vi ha 10 graders skillnad, så orättvist.


Igår var jag även och hämtade hem Lillebrors rockard :) så nu i helgen ska jag försöka "köra in" honom med ett tolksele och ett bildäck bakom om han tycker att det är ok att någon går bakom och håller i linorna så klart! Fast det får bli på söndag om det ska snöa imorgon som de säger just nu att det ska göra. Som tur är ska det bara vara ett par minus på söndag och det är okej att vara ute då. Längtar lite till söndagen faktiskt!!


Nu ska jag sätta fart då jag ska på julfest med jobbet ikväll :)


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards