Emma Eskilsson

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Emma - 19 juni 2013 21:40

Nu springer dagarna ifrån mig igen. I måndags kom equiterapeuten Camilla. Först ut var Hidalgo och jag började med att longera honom. Camilla vill se hästarna i rörelse innan hon börjar behandla, vilket är bra. Jag hann inte long många steg i trav förens vi ser att han haltar... Sååå typiskt att han ska va halt just den dagen som hon kommer på. Han reagerade på ytliga och djupaböjsenan när hon delade på dom med fingrarna. Det blev ingen behandling där utan hon ska komma tillbaka när han är ohalt. Sen tog vi Freeman och han var stum i musklerna. Han satt inte fast någonstans förutom lite i vänstersidan, men det var ytterst lite.
Igår var Hidalgo lite bättre men visst såg man att det fanns en hälta där på vf. Varför han är halt kan vara en hovböld igen som han hade på högerfram för ett tag sen. Eller att det beror på mig... jag glömde nämligen att stänga grinden till vallen i söndagskväll... Så i måndags stod Hidalgo i gången mellan hans hage och de andra grabbarnas hage. Shit vad rädd jag blev innan jag såg att alla staket och han var intakta. Han hade lyckats sätta på vattnet till Freeman och lillebror så hela gången där han stod var som om det hade regnat hela natten. I går var han lite bättre och idag lite bättre ändå. Så jag hoppas att han blir bra till helgen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards