Emma Eskilsson

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Emma - 9 augusti 2013 12:11

Eftersom jag inte hinner blogga på kvällarna får jag ta mig tid på lunchen istället!


Det har varit en sån härlig sommar så det är nästan svårt att veta om det är sant. Den svenska sommaren har lyst med sin frånvaro (regn och blåst) och vi har istället fått temperaturer mellan 25-30 grader varje dag! Det är vi inte vana vid... Det som är negativt med att det är så varmt är att ridningen måste ske antingen tidig morgon eller sen kväll. Men visst står jag ut med det så länge det är skönt väder är det svårt att klaga.


När man fyller år så får man önska sig saker, när man har en sambo som förstår att presenterna som han köper inte går till mig utan hästarna var till en början ett stort frågetecken. Nu ifrågasätter han inte längre mina önskningar utan snällt köper det jag önskar mig! Förra året fick jag ett träns och en kapson och i år en betesbegränsare och ett presentkort som jag köpte Cavallo sport boots av. Betesbegränsaren får tjocka Freeman ha och bootsen fick Hidalgo! Perfekt present tycker jag :)


I onsdags provade vi bootsen och de satt perfekt på honom. Vi gjorde först lite slutor i paddocken och sen red vi ut!! Där kände jag att energin var rätt och jag bad om passage. Jag gjorde halt från passagen och ryggade 4-5steg och bad om trav igen där jag fick passage ganska snabbt. Ner till halt igen och rygga för att sen upp i passage igen. Vi upprepade övningen ett par gånger och han fick riktigt bra energi och kändes som att passagen blev bättre. Det är superkul att ha en häst som jag kan leka med och ha roligt med, samtidigt som jag litar på honom mer och mer. Han har aldrig gett mig någon anledning till att inte lita på honom heller så förtroendet växer och blir djupare i sina rötter. Idag ska vi träna markarbete så får jag se om jag hinner sitta upp en sväng med.


Det här är inte någon ovanlighet att jag kommer upp på morgon/fm till stallet och lillebror ligger och vilar sig. Han har lite konstig ställning med frambenen och han låg så här medans jag gick in i stallet och fixade (kanske 1min). Han kanske tror att han är en hund?!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards