Emma Eskilsson

Alla inlägg den 16 november 2014

Av Emma - 16 november 2014 18:33

Idag åkte jag och Hidalgo från gården vid lunchtid till Hällekis. Här ska vi vara till fredag nästa vecka och jag tror att vi kommer trivas båda två! Vi ska rida för Christofer på Horsevision som är jätteduktig på AR. Hidalgo tog resan bra och är nu inställd i sin box som var strödd med halm. Jag ska strax gå upp och rasta honom lite i ridhuset innan han får vara instängd till morgonen i sin box. Jaja, det är ju en vecka det handlar om innan han är hemma igen och då har han och jag fått mer kunskap i våran träning!!

Kort från förra året när jag var här med Hidalgo!! Vi har utvecklas massor sedan dess :)

Av Emma - 16 november 2014 18:13

Igår åkte jag och Freeman till VRF utanför Norrköping. Vi hade lektion för Anna Lindh och det var länge sen, tror det var i somras som vi tog en lektion ihop. Vi började med att jobba lite på marken. Lite öppna och sluta på både rakt och böjt spår. Jag ska bara tänka lite på hur jag har mina axlar så följer han min kropp ganska bra efter det. Jag satt upp efter ca 10min och det var som att sitta på den tunna full med sprängdeg... som stubinen var tänd på och skulle explodera vilken sekund som helst. Jag satt av och longerade ett par varv tills han kändes lugn igen, eller inte lika explosiv! Sen satt jag upp igen och då han toppen av energiberget tagits bort och jag kunde börja jobba lite mer normalt. Vi fortsatte med öppnor och slutor på rakt spår. När vi skulle börja trava så tjurade han som vanligt men efter ett par varv med olika tekniker så började han trava. Det är något som vi får jobba mer på. Vi travade på ganska mycket på rakt spår bara rakt fram utan att göra något utan att ha honom rakriktad. Så småningom la vi in lite mot öppna rörelse för att aktivera innerbak mer och mer. När det var okej så gick vi över till slutorna i trav. Sluta till höger var lättare än till vänster. För att göra det enklare för honom så red jag på en 10m volt-ett par steg sluta-rakrikta-10m volt-ett par steg sluta osv. Mot slutet kändes han riktigt fin och det var kul att träna med honom. Första gången jag var riktigt nöjd över en lektion ihop med Freeman. Tyvärr ingen bild eller film då det glömdes bort!!

Där emot så tog jag denna bilden när jag hade gett hästarna hö idag. Tur att lillebror är liten!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards