Emma Eskilsson

Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Emma - 11 juli 2014 23:22

I onsdags kväll var vi på WE igen! Det var riktigt skoj och denna gången var jag mer sansad och mindre nervös. Hidalgo gick oxå bra bara galoppen som han inte är stark nog i än att bära sig själv. Ibland "tappar" han bakdelen även om galoppen rullar på framåt. Om det fortsätter får jag beställa tid hos ET efter semestern.

Först enkelslalom och så bild när jag ringer i klockan oxå!!

Jag har gjort ett pannband till Freeman med och han fick ett med vita pärlor och strass. Passade honom perfekt!! Det är med läder bakom pärlorna så det sitter lite stadigare och är även lättare att ta på och av med magneter. Lite fyndig får man allt vara!!

Ikväll red jag ut på Freeman och han var lagom framåt men lyssnade otroligt bra. Jag är ju en fegis dom ni vet och höll lite för hårt i tyglarna vilket han märkte av och saktade av från trav eller vågade inte börja trava när jag bad om det. Han frågade lite snällt om galopp, men jag är ju såååå feg.... Frågade bara två gånger så det kan jag tycka är helt okej!! Jag vill ju inte ta bort gnistan helt och så galopperade medryttaren och jag där häromdagen. Hidalgo fick vila både igår och idag så han får sig ett pass imorgon!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards