Emma Eskilsson

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Oj då...

Av Emma - 25 oktober 2010 22:17

Hösten är här och vintern känns som om den väntar runt hörnet... har ingen lust att blogga som ni märker. Jag tycker inte att det har varit så mycket att blogga om heller. Jag har ridit på Cindi några gånger var av en gång barbacka eftersom jag glömde sadelgjorden (inte första gången...), men det gick ganska bra iaf!! Freeman har fått sitt 3de pass med mig på ryggen och han är så duktig!! Nu har vi även kommit på ett sett som stör honom minst med grimskaftet. Så nu accepterar han grimskaftet lite bättre än första gången då han bara ville tugga på det eller snarare suga på det... Han är så lugn och bryr sig inte det minsta om att jag hänger på ryggen så nästa helg om allt fortfarade är lika lugnt så är det dags att sitta på honom för första gången!!


Imorgon ska vi åka med Capo till kliniken men den här gången blir det en annan... behöver jag säga mer??!! Jag får köra eftersom capos matte inte har körkort och vi bytte bil ikväll så vi åker i deras bil, en VOLVO!!! Nu känns det som att en volvo kommer att vara min nästa bil, så otroligt skön att man nästan somnar om jag jämför med min jeep... ska iaf bli spännande och se vad de säger om honom. Vi får hoppas på att han repar sig snart och att de kan peka på vad det är som är felet med honom så vi kan gå vidare med hans utveckling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 januari 2017 12:30

Nu är det länge sen jag var veckoelev på Horsevision men bättre sent än aldrig. Denna gång hade jag med mig Hidalgo!   Mån-Tis Första passet för Christofer tränade jag från marken. Hidalgo och jag har tränat mycket på galoppen och även mer på s...

Av Emma - 9 januari 2017 12:15

AR sektionen på Vikbolandets ryttarförening har gjort en intro-film om AR. Jag och Carina Boman som sitter i AR sektionen tyckte att det saknades info om just AR till medlemmarna på VRF, så vi tillsammans med två andra träffases en dag och filmade ma...

Av Emma - 29 november 2016 21:40

Innan jag började med AR (akademisk ridkonst) så hade jag enbart longering och då gärna med någon inspänning till hjälp att ha som "jobba från marken" vegrktyg. Jag använde longeringen till att låta hästen springa av sig då man inte hann att rida. Nu...

Av Emma - 14 september 2016 12:17


  Igår så klippte jag ihop min första film och ja... inte den bästa men det blev en film iaf både med text och musik. Musiken fanns redan på datorn och jag orkade inte att hitta någon ny så det blev den helt enkelt som redan fanns! ...

Av Emma - 13 september 2016 12:24

Nu var det ett tag sen sist och Hidalgo och jag har varit på uppvisning hos Anna Lindh, min tränare i Jönåker. Hidalgo skötte sig fint och jag kom ihåg programmet! I Hippson kan ni se bilder på oss och även en artikel om själva uppvisningen och om AR...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards