Emma Eskilsson

Alla inlägg under december 2010

Av Emma - 15 december 2010 23:22

Busungen fick va med på lite bilder idag!!



  



 


 


Kalina och Trams fick va med på en bild med!!

  


Red lite på Tanten idag med, hon blir lite väl glad över att få komma ut... det blev lite mer spring än vad jag ville men hon hade inte ro i kroppen att lyssna... tror att hon måste komma ut lite oftare!! 

Av Emma - 12 december 2010 21:28

Idag red jag på tanten i snön utanför stallet. Det är så länge sen jag red nu och jag förstår inte varför jag inte gjorde det tidigare för. Nu måste jag ta tag i ridningen så vi kommer igång lite mer. Både tanten och jag är lite ur form så det passar oss bra att bygga upp den tillsammans igen. Idag blev det många övergångar med ganska mycket böjning på böjda spår. Hon är så rolig att rida på då hon blir mer och mer taggad inför uppgiften ju längre man rider och vill bara mer och mer. Till slut behövde jag bara tänka trav så travade hon med energi!! Härligt med snön som yr under hästen med. Det som är bra att rida i snön med är att det räcker med 15-30 min träning sen är det för jobbigt och det blir bara mjölksyra av det. Beroende på vad det är man tränar så klart.


Freeman där emot var lite på tårna häromdagen och nu är det högtid att börja träna honom så han får lite att fundera över och lägga sin energi på. Tycker att han har börjat växa igen... hoppas bara att han inte blir förstor (över 170 i mkh). Han var ju "bara" 161 i mkh nu på vreta men å andra sidan är han bara 2.5år och har ett par år kvar att växa på... men men, han kommer ju inte att försvinna från mig även om det skulle va så att han skulle växa över "mitt mått"!!

Av Emma - 8 december 2010 20:01

I måndags var det sista gången på danskursen, både ganska skönt och tråkigt. Samtidigt som jag kommer sakna dansen något enormt så är det på ett annat sett skönt att slippa vara uppbokad en dag i veckan en viss tid. De senaste gångerna har vi buggat och det sliter något enormt på min höger axel. På något sett vet jag att det kommer att gå över till nästa dag eller förhoppningsvis, så det är ju värt det!! Nu ska jag snart börja arbeta med min lilla kille igen och det får bli ganska mycket markarbete så han lär sig det tills jag ska "rida" lite mer seriöst nästa år.


Annars så har det blivit lite jul stämmning här hemma och köket har fått lite julkänsla och även vardagsrummet + våra sovrum!! Det är ju ganska mysigt med julen och även snö... men i "lagom" dos!! Nu räcker det med snö och jag hoppas att någon (?) vrider av kranen och inte håller på som det har varit den senaste månaden... men nog om snön!! Jag hoppas att det som vanligt blir en lugn och rolig jul som det ska vara!! Att man får umgås med de man vill spendera den med!! Slänger in en dålig bild på köket...


   


Dags för en julsång med!!

 

Av Emma - 5 december 2010 20:48

 Nu är jag hemma från landet och sista natten blev mellan torsdagen och fredagen. Det har varit hur kul som helst att bo där ute även om det va lite kallt så har jag överlevt!! Fick lite att värma mig på vissa dagar... Alfons har bara älskat livet på landet och tror att jag inte är så långt där ifrån. Jag har fortfarande inte hunnit rida nått på tanten men vad gör det när jag endå vet att jag kommer att frysa och ge upp efter 15 min... Igår hade jag hoppast på lite sol men den lyste med sin frånvaro, men det blev lite kort på sötungen då jag inte kunde låta bli när han är så söt som han är!! Idag när jag åkte förbi honom hann jag bara öppna boxdörren så hade jag ett stort hästhuvud i famnen, han följde efter mig och ville bara gosa när jag försökte kolla så han såg ren och hel ut... min lilla kille är bara för go och det är klart att jag med bara vill gosa med honom!


Lite vinterbilder i hans nya täcke och grimma!! 



    

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards