Emma Eskilsson

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

3årstest är så spännande!!

Av Emma - 6 maj 2011 20:23

Freeman har gjort ett kanon jobb idag på 3årstestet!! Jo igår var han inte halt och imorse så såg det oförändrat ut så vi åkte till Vreta. Jag tycker att det har varit jätte jobbigt att inte veta om vi skulle kunna åka eller inte... att inte veta förens på morgonen det är har för mig varit bland det jobbigaste, att just missa en sån här sak när Freeman är mentalt förberädd skulle inte ha varit hela världen med tråkigt... MEN vi kom ju iväg!! Så upp halv sju och nere i stallet till sju. Packa bilen med ALLT som ska med, knoppa hästen och spraya på glansspray. Väl framme så tittade vi en annan hingst som Micke visade och han är ju hästlängder från Freeman. Super snygg med 49p!!! Först anmäla sig med mätning och chip koll, han mätte hela 163cm (fast jag tyckte att den stod på 164cm men viktigt då... nee!!) Så var det äntligen dags, just det här momentet har han gjort 3 eller iaf 2ggr tidigare (3 om jag räknar med fölmönstringen).


Först visades han i lösgalopp

 


Sen löshoppade han...

   

Vi körde på Godkänd nivån och fick 6-6, eftersom han är en dressyrhäst så kände jag att vi inte skulle ta några risker och hoppa jätte högt och att det blir pannkaka... så ville jag inte pressa honom eftersom han inte varit bra i veckan. Jag är super nöjd med hans löshoppning då han har utv enormt mycket sen vi började!!


Typ 7

HHB 7

Ext 6

Skritt 8

Trav 7

Galopp 8

Totalt 43p

Jag är supernöjd och fick kommentarer som välutv, vakert huvud, vältuv manke, välmusklat kors på de tre första betygen. Så till rörelserna fick jag vägv och avspänd rörlig skritt, taktmässig energisk mer bakbensaktivitet önskvärd trav och rytmisk och elastisk galopp!!! Behöver jag säga hur stolt jag är över min lilla häst?!!!

 


Så när vi var klara åkte vi bort till ridprovet eftersom Micke skulle rida den hästen som han visade före Freeman, jisses vilken fin häst... helt underbar!!! Efter Micke hade ridit så pratade vi lite med honom och Micke frågade om jag skulle rida Freeman nu då och då sa jag som det va att han inte hade varit helt okej i veckan. Jag hade inga grejer med mig till ridningen men det var ju lugnt för sadel hade ju han. Jag försökte även att säga lite snällt att jag bara hade galopperat på honom två ggr, men då sa han bara ähh det fixar väl du... På vägen tillbaka till det andra ridhuset där vi löshoppar så kläckte syrran ur sig, "men fråga om inte han kan tänka sig att rida på honom då" hmm... jo varför inte!! Sagt och gjort så frågade jag och visst kunde han rida på honom, inga problem. Han hade ju trotts allt två sadlar i bilen... Han skötte sig under ridningen med lite bus men resultatet blev godkänt med kommentaren "Väl visad" Hur underbar häst har jag inte!!! Jag är supernöjd, kunde inte ha gått bättre!!

  

 

 
 
Natalie

Natalie

6 maj 2011 21:40

Gratulerar fina resultat. Han ser härlig ut när han hoppar! Måste komma förbi och se honom någon dag.
Mvh Natalie

http://colina.bloggplatsen.se

Emma

7 maj 2011 07:52

Tack!! Ni är så välkommna att komma förbi någon dag, fast hemma är han inte lika "fin".
Hälsningar Emma

 
Ingen bild

Therese

9 maj 2011 07:50

Vilken tur att Micke kunde ställa upp och rida!
Annars hade du nog ångrat dig om du åkt hem?
kram

Emma

10 maj 2011 08:47

Ja det va bra att Micke ville rida på en 3åring han aldrig ridit på tidigare!! Nja ångrat mig vet jag inte för jag va så inställd på att inte rida... men kul att resultatet blev så bra tillslut :)
kram

 
kristin

kristin

12 maj 2011 20:12

KOlla gärna in blggen :)

http://kristiins.bloggplatsen.se

 
kristin

kristin

12 maj 2011 20:12

Fina bilder också :)

http://kristiins.bloggplatsen.se

Emma

13 maj 2011 07:48

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 januari 2017 12:30

Nu är det länge sen jag var veckoelev på Horsevision men bättre sent än aldrig. Denna gång hade jag med mig Hidalgo!   Mån-Tis Första passet för Christofer tränade jag från marken. Hidalgo och jag har tränat mycket på galoppen och även mer på s...

Av Emma - 9 januari 2017 12:15

AR sektionen på Vikbolandets ryttarförening har gjort en intro-film om AR. Jag och Carina Boman som sitter i AR sektionen tyckte att det saknades info om just AR till medlemmarna på VRF, så vi tillsammans med två andra träffases en dag och filmade ma...

Av Emma - 29 november 2016 21:40

Innan jag började med AR (akademisk ridkonst) så hade jag enbart longering och då gärna med någon inspänning till hjälp att ha som "jobba från marken" vegrktyg. Jag använde longeringen till att låta hästen springa av sig då man inte hann att rida. Nu...

Av Emma - 14 september 2016 12:17


  Igår så klippte jag ihop min första film och ja... inte den bästa men det blev en film iaf både med text och musik. Musiken fanns redan på datorn och jag orkade inte att hitta någon ny så det blev den helt enkelt som redan fanns! ...

Av Emma - 13 september 2016 12:24

Nu var det ett tag sen sist och Hidalgo och jag har varit på uppvisning hos Anna Lindh, min tränare i Jönåker. Hidalgo skötte sig fint och jag kom ihåg programmet! I Hippson kan ni se bilder på oss och även en artikel om själva uppvisningen och om AR...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards