Emma Eskilsson

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Fungerar inte längre...

Av Emma - 11 januari 2011 19:59

Jaha... okej... vad gör man när det inte fungerar längre?? Ge upp och lägga ner är inte min grej riktigt så det blir att fundera på vad man kan göra istället. Fast det är ju aldrig kul när det inte fungerar så som man har tänkt sig och som man hade hoppas på... men det borde jag ju vara van vid nu att det mycket sällan det man håller på med går som man vill och när det väl gör det (som nu) så är det alltid något som sätter käppar i hjulet... men att det skulle bli en isgata framför stallet där jag tränar med min lilla kille var väl det sista jag ville skulle hända... så nu vet jag inte när jag kan fortsätta jobba honom från marken. MEN istället så har jag börjat med att sitta på honom i stallgången!! Först så hänger jag från båda sidorna på honom och sen sitter jag upp och sitter där mellan 20-40sek för att sen sitta av. Han bryr sig inte att jag sitter där uppe. Capos matte va i stallet med idag och henne har jag inte sett sen innan julen... vi pratade lite om Capo och även om stallet där hon hjälper en uppfödare med unghästarna bla. De är med 3år nu och ska ridas in, men de är ganska ohanterade så är Freeman SUPER snäll och lätt att ha att göra med om man jämför!! Man märker ju knappt att han är en unghäst... sånt är kul att höra när man inte har så mycket att jämföra med. De hade ryckt manen på dom häromdagen och då fick de bremsa och knacka i pannan på dom medans när jag rycker manen på Freeman så står han och sover... som idag... jag började borsta manen och han står och äter ur hösilagekärran som står framför honom, jag börjar rycka manen och han slutar att äta för att bara stå och halvsova... är detta normalt eller är det bara han som gör så här?? Bra söt är han ju iaf!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 9 januari 2017 12:30

Nu är det länge sen jag var veckoelev på Horsevision men bättre sent än aldrig. Denna gång hade jag med mig Hidalgo!   Mån-Tis Första passet för Christofer tränade jag från marken. Hidalgo och jag har tränat mycket på galoppen och även mer på s...

Av Emma - 9 januari 2017 12:15

AR sektionen på Vikbolandets ryttarförening har gjort en intro-film om AR. Jag och Carina Boman som sitter i AR sektionen tyckte att det saknades info om just AR till medlemmarna på VRF, så vi tillsammans med två andra träffases en dag och filmade ma...

Av Emma - 29 november 2016 21:40

Innan jag började med AR (akademisk ridkonst) så hade jag enbart longering och då gärna med någon inspänning till hjälp att ha som "jobba från marken" vegrktyg. Jag använde longeringen till att låta hästen springa av sig då man inte hann att rida. Nu...

Av Emma - 14 september 2016 12:17


  Igår så klippte jag ihop min första film och ja... inte den bästa men det blev en film iaf både med text och musik. Musiken fanns redan på datorn och jag orkade inte att hitta någon ny så det blev den helt enkelt som redan fanns! ...

Av Emma - 13 september 2016 12:24

Nu var det ett tag sen sist och Hidalgo och jag har varit på uppvisning hos Anna Lindh, min tränare i Jönåker. Hidalgo skötte sig fint och jag kom ihåg programmet! I Hippson kan ni se bilder på oss och även en artikel om själva uppvisningen och om AR...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards