Emma Eskilsson

Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 5 april 2011 21:14

Igår tränade jag min lille man igen och han var lugn och ganska koncentrerad när jag longerade honom. Jag tänkte att det inte är någon idé att tjata på longeringen och nöta på lederna utan bäättre att rida lite längre då. Jag satt upp och han va lika cool som vanligt. Ville följa efter Elin istället för att lyssna på mig och när jag ville att han skulle gå lite längre ifrån henne så stannade han. Jag bad honom att gå igen och han tog 2-3 steg innan han stannade igen... Jag bad honom gå igen och han drar i tyglarna så jag kommer ur sadeln och tappar balansen framåt. Han kör då upp huvudet när han känner att jag tappar balansen och knockar mig så jag får näsblod. Det var bara att sitta av igen och gå in i stallet för att få stopp på det... när jag fick stopp på det gick jag ut och satt upp på honom igen och skrittade runt ett par varv innan vi gick in. Då gick det mycket bättre men ingen trav då jag va rädd för att det skulle börja blöda från näsan igen... Imorgon får jag se om jag åker och löshoppar eller om det blir ridtur hemma!!

Av Emma - 2 april 2011 22:46

Igår hade jag tagit ledigt på em igen just för att hinna med att träna Freeman. Han hade täcke på sig men varit på spa och lagt på sig lerinpakning... ååå, vad roligt... Eftersom det är för mjukt i marken för att träna på "nya" vallen så fick vi hållas i hagen (gamla vallen). Freeman var lugnare än vanligt och skötte sig ganska bra när jag longerade. När han va så duktig long jag inte lika mycket. Satt upp och Lena höll i linan först och när det gick smärtfritt släppte Lena oss så vi fick sköta oss själva!! Wow vilken stabil häst jag har, inget vinglig alls om jag jämför med Jullan. Han blev mycket mer avslappnad med och lyssnade helt okej på mig. Märks att han vill vara duktig och ridbarheten finns där känns det som!! Nu ska jag rida självständigt resten av inridningen om han sköter dig. Så kul att äntligen ha gått ett stort steg framåt!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards