Emma Eskilsson

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Emma - 26 mars 2011 14:32

Igår tog jag ledigt på em från jobbet för att hinna med allt som skulle göras. Först till lägenheten för att packa och äta lunch. Kom ut till stallet vid halv två och tog in en lerighäst... suck... borstade honom och försökte putsa lite extra på honom inför ridkursen idag. När jag nästan var klar kom Elin in i stallet och jag frågade om hon hade tid att hjälpa mig när jag skulle rida på Freeman, som hon ville så klart! Hade frågat Lena tidigare och hon skulle höra av sig, men när hon inte hade gjort det så la jag ihop 1+1 och tänkte att nee hon har inte tid. Men bara 5-10min efter Elin kom så kommer Lena och hon hade glömt att säga till om att hon visst kunde hjälpa mig!!! Då fick Lena hjälpa mig istället och Elin kunde fixa med sitt. Pigg som vanligt va han när jag longerade först men så efter ett tag så lugnade han ner sig och kunde koncentrera sig på mig. Dags att hoppa upp och rida!! Traven gick mycket bättre idag än tidigare och jag tror att en polett är på väg att trilla ner... får se när vi kan komma iväg till ridhuset... kanske nästa helg så jag och Freeman kan sköta oss själva!! Nu menar jag ju inte helt själva förstås utan att någon är med oss men ingen håller i linan. Får se helt enkelt!!


Idag var det ridkurs på schemat och vitsen med att åka på kurs redan nu är för att han ska få lite mer erfarenhet av att just åka iväg. Morgonen gick bra och vi kom iväg något sent men kom i god tid iaf till kursen. Vi började med att stå stilla och han fick söka sig fram och ner.

Sen tog vi böjningen på volten. Självklart i båda varven!!

Så till sist provade vi en öppna... men det va svårt!!

Koncentrationen på lilleman var inte på topp och mycket bök med bettet... men det kan ju bara betyda att nästa gång i höst så kommer det bara att gå bättre!

Hemma i hagen igen!!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards