Emma Eskilsson

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Emma - 4 maj 2012 20:37

Så härligt det är att äntligen kunna galoppera!! Idag var det tredje gången och han förstod snabbare vad det var som förväntades av honom. Idag var det inte alls slängtrav innan fattningarna utan arbetstrav i form in i galoppen men efter något språng så orkade han inte bibehålla formen längre. Känns som om formen bara är en tidsfråga i galoppen med. Fast innan vi kom dit så tyckte jag att han var halt... Jag red inte på den sidan av vallen jag brukar rida på, om det var därför han kändes ojämn eller om han trampade på nått där?! Jag satt av och kollade hoven som han haltade på men hittade inget förutom bajs som han klev i när vi gick ut från stallet. Självklart hade jag kratsat hovarna innan. Longerade för att se om han hade någon hälta men inget jag kunde se. Jag satt upp igen och red bort mot våran vanliga ridplats och vipps så kom bjudningen igen... konstigt nog så haltade han inget mer. Nått måste det ha varit men inte då längre! Vi tog tre fattningar i varje varv och han fattade rätt alla gångerna förutom en gång i högervarv och då var det första fattningen. Imorgon blir det uteritt igen så tar vi galopp igen på söndag!! Längtar redan...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards