Emma Eskilsson

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Emma - 14 maj 2012 18:15

Det är så mycket att göra nu så bloggen har fått kommit i andra hand (läs sist...). Iveckan har jag ridit ut och även tränat på banan med Freeman. Han gör ett bra jobb och börjar förstå mer och mer av vad det är jag vill, förutom galoppen... många av unghästar brukar tycka att galopp är skoj och kan rulla på hur länge som helst. Inte Freeman inte, han förstår inte vad det är som gör att det skulle vara roligt med att galoppera?!! Det blir snabb trav och i bästa fall någon galopp men helst så travar han... aja, kanske blir så när jag väntade med att galoppera så länge med honom att han tror att galopp gör man inte med ryttare på ryggen?! eller vad vet jag!! Jag tar inte så hårt på det hela utan han får ta den tiden han behöver för att komma på hur kul vi kan ha det med galoppen!!


I onsdags var vi och löshoppade för sista gången innan sommaren. Nu ska vi istället träna på uppsutten hoppning med start på onsdag kväll. Nej, nej, nej självklart ska inte dressyrtanten hoppa utan det får Micke sköta!! Jag har nog med galopp och uteritterna ;) Haha, fast jag tänker så här att det är bättre att någon som är van att hoppa in hästar gör det rätt, istället för att jag ska försöka mig på nått som jag igentligen är rädd för och inte riktigt vågar... istället kommer jag att ha kameran med mig för att kunna ta lite bilder!!


I helgen var jag och Erik med en kompis och han nya tjej i Sthlm på Filip och Fredrik som hade en show. Det var killarnas 30års pressenter från deras kompisar. Trevlig helg som gjorde att vi kom hem vid vid 18tiden igår kväll. Upp och rida direkt på Freeman och efter det så la vi in förhoppningsvis den sista storbalen med hö i foderkammaren. Ska bli så skönt om någon vecka eller två kunna ha dom helt på gräs!! Vad skönt det ska bli :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards