Emma Eskilsson

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Emma - 14 juli 2012 21:28

Igår åkte jag och Freeman till Anna i Jönåker för en 2dagars miniridläger. Det skulle ha varit 4dagar men i och med att Freeman inte var på topp så blev det 2dagar. Igår började vi med 1timme massage och han var lite stel i hela muskulaturen men inte så jätte farligt. Anna visade lite punkter jag kunde trycka på och det gillade Freeman, super skönt sa han!! Från och till va han lite orolig men lugnade ner sig mellan varven. Märks att det bara gått 3mån sen kastreringen. Det gick förvånandsvärt bra att ha honom i hagen bredvid Annas sto bara 2m mellan rum, när han väl var i sin hage kunde han gå omkring och äta utan bekymmer!!


Lite senare på eftermissagen red jag och Freeman hade ENERGI!!! Han hade inte tid att lyssna och blev oridbar, ställde sig på bakbenen med mig på (inte rakt upp men endå...). Anna sa då åt mig att sitta av och longera honom istället vilket visade sig vara bra för honom. Trodde inte att han skulle ha sån energi, han har inte vsat den sidan tidigare.


Fotografen missade när jag satt på men här kommer en när jag longerade...

 


Sen satt jag upp och då kom det lite protester ibland men inte lika stora.

 


Det gick ganska bra endå men han hade supersvårt att konsentrera sig och går in i sin lilla välrd där han stänger av mig och har svårt att komma tillbaka till det vi håller på med. Här är lite bilder på oss i lite mer harmoni :)


           


Idag hade jag ingen fotograf men det gick SÅÅÅ mycket bättre. Freeman var mer avslappnad och vi kom faktiskt till arbete!! Han stannade kanske 3ggr men kom snabbt tillbaka till arbete med mig och hade tid till att lyssna. Jag provade även at rida i min vanliga bruna sadel idag och den satt bra och störde inte honom eller mig. Bra att slippa byta än och att det inte var sadeln det var fel på som jag först trodde. Det är ju skönare om man kan peka på nått och säga att DEN här är det fel på och om jag byter ut den så kommer allt att fungera SÅÅ mycket bättre. Nu är det sånt som man inte ser utan njurar och tänder som spökat, inte lika lätt att se det då. 


Skönt att han faktiskt kan visa den riktiga sidan av honom så som jag känner honom och inte bara den "hysteriska hingst" sidan som han alltid visat på kurser... Vi ska på ridkurs igen 4-5aug och då ska jag höra om jag inte kan komma en dag tidigare för att få honom att slappna av och känna sig mer trygg i miljön. Nu ska vi träna och förhoppningsvis lära oss nått på vägen till det är dags för ridkurs igen!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards