Emma Eskilsson

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Emma - 22 november 2009 21:22

Igår och idag provade jag de 4olika sadlarna. Igår när jag kom till ridhuset och jag la på första sadeln så tyckte jag att han reagerade ganska konstigt... han spände ryggen efter bara något steg och visade obehag. Jag fick honom att gå något steg till men han visade igen att han tyckte inte att det var något som han ville ha kvar på ryggen. Så jag satt av och la på nästa sadel, samma sak där men nu gick han lite längre mellan varje obehag han visade. När jag la på den tredje sadeln och han visade samma obehag så kom jag på att det måste vara att han tycker att lädret mot hans päls känns konstig och äckligt. Jag la på den fjärde sadeln och han visade inte lika mycket obehag som den första men det fanns ju där... Ken Tauren var riktigt bra att sitta i, Bates caprilli kändes lite konstig att sitta i och som om jag inte kom ner i sadeln. BR Mozart var helt okej att sitta i men ganska hal i sitsen, Wintec Isabellen har "mocka" i sitsen och det känder konstigt men jag satt ganska bra i den iaf.

Idag hade jag Tessan och Lena till hjälp i ridhuset. Vi började med Isabellen och den satt bra på honom och idag så var han inte lika skepptisk eftersom jag hade schabrak med mig så han skulle slippa obehaget. När vi hade konstaterat att den låg bra så bytte vi till Ken Tauren och den satt jag ju jätte bra i men passade inte honom alls... den låg inte stilla baktill så det var inte länge jag behövde sitta i den. Så bytte vi till Mozarten och den låg med bra på honom, nu var det bara en sadel kvar Bates caprillin och den låg inte helt stilla men det var inte mycket som rörde sig. Så vi kom fram till att jag ska låna hem en Bates Isabell och Mozart sadeln igen en vecka för att kunna rida lite mer i dom och känna efter vilken jag ska köpa. Isabellen är ju bättre på det sättet att jag kan byta järn och även lägga in inlägg bak om det skulle behövas så har den även care funktionen. Mozarten är som den är och så är den ullstoppad... men får se vilken vi känner oss tryggast med. Ridningen idag är jag väl inte så jätte nöjd med då han stannade ganska många gånger, men han lyssnade jätte bra på trav hjälpen!! Där han har kommit fram ganska mycket på sistonde. Även om han själv saktar av till trav ibland... men då är det bara be om en ny trav. Det blir ju jobbigare för honom och jag har inte bråttom så det är bara att börja om och göra rätt för hans del. Hade tänkt att få med något kort men det var för mörkt i ridhuset så det gick inte... plus att fotografen glömde att ta kort...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards