Emma Eskilsson

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Emma - 13 september 2012 20:59

I en vecka har jag knappt trott att det är sant och jag har lite svårt att förstå det oxå... Min huvudvärk är typ borta sen jag opererade ögonen förra veckan!!! Jag har ju haft både linser och glasögon som varit kollade hos optikern, så det är svårt att tro att just det skulle ha varit felet. Nu har jag bara lite ont som om jag kanske skulle ta en värktablett, sån otrolig skillnad. Jag är inte lika trött på kvällarna, kan göra saker i stallet utan att få skit ont, handla (bara en sak som att dra kundvagnen är inga problem längre), köra bil är inte alls lika jobbit och så mycket mer!! Så skönt att äntligen slippa värken från helvetet och nu bara ha lite ont just när jag gör saker inte hela dagen :)

Idag hann jag inte upp till stallet innan det började mörkna så det blev lite trick övningar istället. Freeman behövde jag inte säga till om att gå upp på stubben, han klev upp så fort vi kom fram till den. Lillebror ville inte va sämre han så han klev med upp brevid!! Så söta när de stod där båda två med öronen framåt. Var finns kameran när man behöver den??! Tränade Freeman lite först enskilt sen fick lillebror sin tid. Nu kan han med båda fram och ett bakben stå på den lilla stubben. Med lite mer träning så står han nog där med alla fyra!!

Lilla huset i bakgrunden var det jag sov i när vi va på lektion i söndags.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards