Emma Eskilsson

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Emma - 5 april 2013 21:21

Idag la jag fokus på att styrketräna i longeringen. Freeman fick gå i extra djup snö ute på vallen. När han skrittade fram tyckte jag att han var lite väl fram och ner, men lät honom hållas då jag tänkte att det är bra för hans rygg. Efter ett par varv förstod jag vad han gjorde... Han kollade efter sina egna fotspår så han kunde kliva i samma. Ganska kul att kolla på!! Han var jätte duktig och bjöd på galopp från halt där han kom upp med framdelen mycket fint utan att bli springandes. Visst så fick han sina ryck idag med men de kändes mer som arbetsglädje än utbrott som det var tidigare i veckan.
Imorgon ska jag och Erik bygga en "boxdörr" till lösdriften så det känns lite bättre om man ska stänga in någon av dom där än att ha ett grimskaft som jag har just nu. Snyggt blir det med, hoppas jag!!

Av Emma - 5 april 2013 18:15

Idag är det ett år sen jag kastrerade Freeman. Såret är så fint och han älskar att bli kliad där de satt. Förutom sina unghäst fasoner som han tar fram ibland så är han sig lik kan jag tycka. Nu har jag börjat att longera honom för att få tillbaka lite mer styrka och flås på honom. Long både i sön, mån, ons och idag ska jag longera. I söndag så var han en liten ängel att longera, bara något skutt i galoppen men inget annars. I måndags så var han lite mer för att busa men inte som i lördags. Lite bus är ju okej men inte för mycket. I onsdags så glömde jag stänga in till vallen där jag är och longerar nu (förmycket snö på ridbanan...) så lillebror följde med och tyckte det va lajbans med Freeman som inte kunde försvara sig. Han attakerade Freeman utifrån, bakom och framifrån. Lillebror gjorde ju inget förutom att springa jättefort mot honom men han var lite störande i vårat arbete kan man lugnt säga. Freeman fick lite ryck och ville haka på Lillebror men det gick inte bra när jag var i andra änden av linan. Måste komma ihåg att stänga till vallen direkt när jag kommer till stallet. Lillebror ska få komma igång själv med lite arbete snart, tyvärr så har jag inte en kapson till honom. Det får helt enkel gå endå jag får hitta på någon bra lösning (hoppas jag iaf).

Kortet är från igår, han har påbörjat sin spa behandling med lerinpackning...

 

Från förra året så här års... lite skillnad på temperaturen!

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards