Emma Eskilsson

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Emma - 1 januari 2014 20:12

Vad är bättre än att börja första dagen på det nya året än en promenad i skogen! Både uppiggande och skönt att få röra på sig. Jag tog Freeman och killarna fick gå själva, hur många hästar som helst har jag ju inte ;) Freeman och jag hoppade över en bäck två gånger!! Första gången var jag inte alls med då han inte gjort något sådant förr när vi ridit. När jag där emot travade mot stocken som vi har "hoppat" över innan så bara travade han över den som om det var en bom på marken, 40cm över marken. Tredje gången han hoppade var när vi skulle gå genom en grind ca 1m bred mellan stolparna. På andra sidan staketet var det en planka som man kunde gå på för att slippa gå i sankmarken. Plankan var väl bara 1.5m så inte mycket sankmark var det men tillräckligt för att Freeman skulle tveka två ggr för att tredje gången hoppa ett jättehopp!! Jag satt kvar som tur va då han landade rakt och i balans så han kunde balansera upp mig. Erik och David sa åhh vilket hopp!! Ja, vad ska man säga? Han gick över iaf :) Hidalgo fick vila idag, jag orkade inte rida igen då vi var ute i ca 1.5h i skogen.

Väntar på att Erik och hans kompis ska komma ut!

Det är ny hugget i skogen och då är det extra bra träning att lyfta på benen, något som Freeman behöver!

Vi träffade på skotaren med som jag tror var första gången för F. Han tyckte mest det var tråkigt att stå still och vänta när killarna tittade på den. Vilken cool häst jag har.

Vi såg även thailändskaljuslycktor i skogen som var gjorda av ståltråd. Inte bra om vilda djur skulle fastna i dom...

Igår kväll strax efter tolvslaget gick jag upp till hästarna för att räkna in dom. De stod lugnt och tittade på fyrverkerierna. Ingen stress alls utan vilade på tre ben!! Skönt, det är så jag vill att det ska va. Tryggt i hagen ska det vara :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards