Emma Eskilsson

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Emma - 11 januari 2014 20:27

Veckan som varit tränade jag alla tre i onsdags. Först ut var Freeman som jag longerade i paddocken. Han var superduktig och tog i med hela kroppen. Lyssnade bra på hjälperna, även om han vill galoppera hela tiden. Hidalgo kom lagom in i lösdriften när F och jag kom in från passet. Hidalgo red jag och han gick med ganska bra om det inte hade varit för alla vattenpölar hade vi varit lite mer avslappnat. Det som faktiskt fungerade bäst var galoppfattningarna, riktigt fina tyckte jag! Både lillebror och Freeman var kvar medans jag tränade Hidalgo. Jag tolkade det som att lillebror med ville vara med och träna. Jag longerade lillebror och skritten gick han ganska fint på volten men traven och galoppen orkade han inte riktigt hålla volten utan flöt ut.

I torsdags regnade det HELA dagen... Suck

Igår red min medryttare på Freeman i paddocken och det hade gått bra. Alla gångarter och han hade bra bjudning trotts det var halvfruset. Boots på fram och barfota bak, då är det inga problem! Hidalgo tränade jag utan boots och skritt gick bra men traven blev lite ojämn. Provade galoppen och den gick mycket bättre så vi skrittade och övade på fattningar.

Idag var det lillebrors tur och han är så duktig!! Vi började med att hänga på honom dom vanligt åt båda håll och båda varven. Sen satt hans skötare upp och vi skrittade runt och pratade sittben och hästens rörelser. Lillebror kunde inte bry sig mindre om att han hade en ryttare på ryggen! Sadeln som han ska få är beställd och kommer nästa vecka, tills dess är det barbacka som gäller. Givetvis måste jag även vänja in honom med sadeln innan han kan ridas i den.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards