Emma Eskilsson

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Emma - 26 januari 2014 19:41

Idag fick båda mina stora hästar ett varsit besök av en tjej som arbetar med både värmekamera och biolight. Hon är utbildad massör från början och har nu dessa två hjälpmedel när hon är ute hos kunder. Hidalgo var först ut och hon kände igenom honom först. Mjuk och fin häst dom var ganska bra musklad och lite öm i ryggen. Vilket jag redan visste. Hon var dock noga med att säga att det inte rörde sig om någon inflammation eller att gick omkring med ständig värk, så illa var det inte som tur var. Det jag skulle kunna göra lite mer med honom är att klättra i backar. Som tur är har vi en mycket fin backe inte alls långt från stallet och även om jag inte rider honom kan lag bara leda honom upp och ner. Någon nytta måste det göra!

Freeman fick med en genom gång med fingrarna innan hon tog fram värmekameran. Han hade inte heller ont någonstans men han är stel i musklerna och behövde länga ut dom mer. Så tips på övningar blev kavaletti eller lyfta på benen i skogen, vilket vi gör redan. (Rom byggdes ju inte på en dag) Båda fick biolight behandling och verkade tycka att det var skönt. Lillebror kom ner efter en stund när jag hade hämtat Freeman. Trotts att jag stängde ut honom väntade han utanför tills vi var klara och Freeman kom ut igen. Han lyckades oxå charma tjejen som gjorde behandlingarna! Jag har så snälla och lätthanterliga hästar oxå, riktigt trevliga att jobba med! Kul att höra när man själv tycker att de är bortskämda och gör som de vill.

Jag är med i arbetsklassikern på jobbet vilket innebär att jag ska åka 9mil på längdskidor på 6v. Måste jag säga att jag redan längtar till att de ska va slut?! Jag har lyckats låna ett par skidor och åkt två gånger. Första gången i torsdags och det gick si så där bra... Ut kl 20:15 och inne vid 21 tiden. På dessa 45 min ramlade jag tre ggr, mer än vad jag någonsin gjort på en häst. Tror jag ramlat av max två ggr på samma dag. Jo det gjorde ont och jag var inte ett dugg road eller mer taggad när jag kom hem... Idag hade jag glömt hur tråkigt det var och jag gav mig ut igen, innan det blev mörkt! Ut på en av vallarna och hittade ett spår som jag genast började följa. Visade sig att det var ett långt spår och jag var hemma efter 1h. Idag åkte jag nog 3ggr så långt som i torsdags. Lyckades bara ramla en gång iaf, vilket jag är ganska nöjd med faktiskt!! Men nu har jag ont i nacken och huvudet (fast det hade jag redan när jag vaknade i morse). Jag hoppas att de resterande milen jag har kvar inte blir lika jobbiga!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards