Emma Eskilsson

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Emma - 20 juli 2010 09:41

Igår var jag hundvakt åt syrrans tre och Helens två medans de var på kolmården. Att ha fem hundar i en trea var inga problem, de sov så snällt så hela tiden!! När Kalina kom tillbaka från jobbet med Trams så var de kvar. Daco (den ena av Helens) som har varit här förut blev jätte glad när han såg Trams och Trams blev glad med över att se sin polare igen! De fick umgås lite på altanen lite innan han skulle hem igen. Alfons fick vara kvar och åkte med till stallet, vilket han älskade!! Fick springa lös och det är alltid lika kul!! Medans Capos matte och jag red så fick han vara i bilen, självklart med alla rutor nere och även överdelen av bagagen öppen!

Jag red på Capo först och det gick ganska bra. Han var avslappnad, men lite slö trög innan han har fått hosta och igår tog det 4hostningar. Efteråt så blir han mer framåt och framför att vill gå framåt!! Jag kanske bara red i 10-15min (utan longering) då jag tyckte att han kändes bra och vi bytte häst. Det gick jätte bra för henne och Capo. Nu ska vi göra så här idag igen, hoppas att det går lika bra!!

Cindi fick sig ett dressyr pass med och vi tränade på fram och ner ganska mycket då hon var ganska spänd i överlinjen. När hon hade lossnat där så blev det lite längningar och även samlande om vartannat. Hon blev ganska fin även om det känns att hon inte är i sina bästa år längre så märker jag hur kul och hur laddad hon blir även om hon tycker att det är jobbigt så finns viljan kvar!!!

Var även uppe hos min sötaste och han var långt bort i hagen så jag fyllde på vatten och hämtade äpplet som jag hade glömt i handväskan. När jag ropdade på honom så gick jag in ca 10m i hagen så jag skulle se honom (och han mig), han kom gåendes ganska långsamt. När han var ca 25m ifrån mig så vänder jag mig om och går mot grinden för att hämta grimman. Jag hör att han börjar trava för att komma ifatt mig, sötis då!! Hans sår ser så mycket bättre ut nu och har läkt fint!! Smörjde muggen som jag hoppas läker snart.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards