Emma Eskilsson

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Emma - 10 november 2012 19:19

När jag gick upp till stallet idag på fm och gav hästarna hö så var båda pigga och glada. När jag vid strax efter 14 gick upp igen så jag att lillebror låg ner. Inte något konstigt med det då han brukar ligga och vila mitt på dagen. Jag gick in i stallet och ganska snart gick jag för att se vart de är någonstans. De brukar vara snabba på att komma när jag är i stallet. Då la sig lillebror precis ner fast nu åt andra håller. Konstigt tyckte jag men han rullade ju inte så inte tänkte jag mer på det. Freeman jagade upp honom med på vägen in. När jag borstade Freeman så stod lillebror utanför, när jag gick ut till ridbanan gick lillebror in och började äta hö. Erik var med idag som mitt stöd och han satte sig inne i stallet bredvid lillebror där han åt. Efter ca 10-15 min så la sig lillebror ner. Jag sa att han säkert är trött och vill vila klart då Freeman körde upp honom förut. När han legat ca 1 min så började han titta åt magen... sen rullade han sig första gången. Jag får direkt ont i magen och satt av från Freeman. När vi kommer in vill han rulla sig igen... Jag säger åt Erik att ha koll så han inte rullar medans jag klär av Freeman. Mag och tarm har jag alltid hemma en burk om det skulle va nått med magen så det gjorde jag iordning en portion men det ville han inte ha... Försökte med hö med icke... Då var det bara promenad som var kvar på listan att göra så jag gick med honom i ca 30-40 min. Gick tillbaka in i stallet för att kolla av mat intresset men han ville fortfarande inte. Skrapade lite med ena fram igen så det var bara att gå en sväng till. När vi gått ca halvvägs provade jag springa med honom och det var inga problem så då provade jag om han ville äta gräs, mums vad gott sa han! Så skönt! Har väl inte känt sån lättnad på låååång tid. Så resten av vägen hem varvade vi med att äta lite och gå. Sen ville han ha både hö, mag och tarm och vatten. Kunde andas ut lite iaf. Nu äter han fortfarande hö och ser mycket piggare ut. Hoppas att det är över. Har honom själv inne inatt så jag vet vad han äter och dricker. Freeman är så nöjd så bara han har hö att tugga på ute vid "matträdet".
En bild tidigare från i höst.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards