Emma Eskilsson

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Emma - 27 november 2012 18:45

Det regnet faller och allt blir blött... Två hästar som itne tycker att det verkar göra nått är Freeman och Lillebror. De har stått ute i regnet både morgon och kväll när jag ska ge dom hö. Självklart får de hö inne nu när vädret är så tråkigt. Jag har även laggt i lite extra hö men då har de inte ätit upp allt istället. Skönt att de får så de är nöjda!!Hästars päls är så fantastisk, tänk att den blir som små små spetsiga vattenavvisande "pilar" som regnet droppar av hästen istället för att rinna igenom. Så igår när jag kom hem så var jag tvungen att ta kort på honom där man tydligt ser att regnet rinner av honom istället för att stanna kvar. När jag petade under den blöta pälsen var han torr och varm, en inbyggt regnjacka!! Tänk vad smidigt det skulle va om man kunde ha det.

Kortet är taget på höger bakrumpa, där man tydligt ser dropparna och hur torr han är på undersidan!!

 

Kanske inte ser så tydligt här men pälsen är torr 1cm från huden, så är det ju alltid skönt att veta att de kan om de vill stå inne när det regnar så här i flera dagar även på dagen när de flesta hästar är "tvingade" att stå i en hage utan skydd från regnet/ blåsten.

 

Pga allt regnande så får Heart ledigt tills det är uppehåll igen, vi får hoppas på tordag!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards