Emma Eskilsson

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Emma - 8 mars 2012 19:38

Igår åkte jag och Freeman iväg och löshoppade. Lillebror fick vara inne i ligghallen medans vi va borta och det va inte nått han tyckte va så jätte kul... Jag hade haft täcke på Freeman men som tur va så hade han inte rullat sig nått speciellt så det gick snabbt att borsta honom fin till sin första (lös)hoppträning. När jag skulle lasta honom så såg jag att bommen i fram inte var upphöjd sen jag tog hem lillebror och då måste man va två för att kuna höja den. Jag tänkte att Freeman är så snäll i transporten så det går ju att köra honom iaf även om den är lite låg. När jag ber honom att gå in i transporten så stannar han och lucktar... jag låter honom luckta lite och så ber jag honom ingen att gå på. Han tar 2steg för att sen ångra sig och går ner... jag säger åt honom att nee det är fel, nu går du på och han traskar in som att han tänkte att okej då jag skulle bara kolla om du verkligen menade att jag skulle gå på... Väl inne så står han lugnt och väntar medans jag sätter iför bommen i bak och stänger. Vi kommer fram prick 20 och när jag går in i ridhuset är det en tjej som dressyrar med sin fina lilla häst. Hästen har en halsring på sig så jag antar att den inte är så gammal. Aja, jag ringer till Micke som sa att han kommer snart, jag skule lasta ur Freeman så skulle vi bygga upp hindrerna. Tjejen hade redan ridit i 30min så hon är nog snart klar, trodde Micke. När löshoppnings "banan" var klar så hade det gått ytterligare 30min minst. Så hon red på sin häst i 1h??!! Gör man så med en så ung häst?? Inte konstigt att hästar går sönder om dressyrfolket tränar så långa pass i ridhus. Freeman fick hoppa 3hinder då det är ändring från i år, vilket jag tycker är bra då de två första hindrerna är på max 50cm och sist en stor oxer. Min lilla kille är lite lat men tillslut fixade han hindrerna bra! Han har lite attityd men betydligt bättre igår än på kursen i höstas då han reste sig och stöka runt... men snart så ryker dom!! När jag skulle lasta honom för att åka hem behövde jag inte säga till utan då gick han rakt på som om han inte ville göra annat, så skönt att det fungerade!!

Bilder från 3års testet!!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards