Emma Eskilsson

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Emma - 11 mars 2012 14:24

Vilken vårkänsla det är i luften!! Allt går lite lättare och är lite roligare att göra, så fort det torkar upp och blir lite varmare. Igår hade jag tänkt att rida men innan jag hann ut så drog jag i tummnageln i taket inne i sadelkammaren (2m i takhöjd... ) det gjorde så ont att jag struntade i att rida. Bultade i tummen i 1h efteråt och i morse var jag fortfarande öm... att jag ska va så känslig. Fast idag stoppade det mig inte från att rida!! Freeman va jätte duktig fast än lite stel i sidorna så han kom inte riktigt så mycket fram och ner som jag hopats på i traven, men i skritten kändes han super fin!!


Lite longerig till en början men det räckte med ca 5min då han va så lugn och fin!!

Som sagt, skritten är han fin att rida!!

   

Traven är lite jobbig, men helt okej kan jag tycka då han är så lite riden nu.

               

Enhandsfattning!! haha ;)

 

Skönt att ligga i solen och vila sig!!

 

Så det bästa av allt!!! Våren är på väg, med härliga knoppar av påskliljor och tulpaner!! Snödropparna är redan framme!!! Yeeeejjj!!! Så härligt att se det här, man blir så glad!!

       

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards