Emma Eskilsson

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Emma - 13 mars 2012 18:39

Det är just vad jag har drömt om att kunna göra länge nu. Idag uppfylldes min dröm då jag kunde sluta 30min tidigare från jobbet så jag va hemma 17:10. Bytte om och gick upp till stallet 17:20, gick ut med hästen 17:40. Satt upp ca17:50 och kom in i stallet 18:10. Så skönt att jag ÄNTLIGEN kan rida efter jobbet nu!! Inte bara att jag kunde rida efter jobbet, han gick som en klocka idag med. Vi kunde skritta, trava, göra halt, sakta av från trav till skritt och även igång från skritt till trav i en jätte fin form!! Det kändes som om jag skulle kunna sitta där i en evighet så kul är det. Imorgon blir det löshoppning igen och det ska bli så roligt!!


Lillebror är bra rolig, han "biter" Freeman i benen där han kommer åt när han är uttråkad och vill busa. En riktig liten ponny som kommer undan eftersom han är så söt... Freeman bara lyfter på det ben som han biter på eller går 3-4 steg. Han har faktiskt lite bitmärken på frambenen som jag kan se. 


   


Freemans föltäcke som han hade passar Lillebror ganska bra. Helt okej om jag skulle någon gång vilja ha täcke på honom. Just nu kan jag inte komma på varför men bra att ha!!


 


Kommer ine ihåg om jag har visat balen med nätet om?!! Men här kommer en ny bild från i helgen.



Våran efterrätt i söndags... pannacotta med jordgubbar, mums!! Så enkel och lätt att göra :)


   


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards