Emma Eskilsson

Alla inlägg under maj 2010

Av Emma - 3 maj 2010 21:08

Idag har jag fått sällskap till stallet med Kalina, Anna och Trams så klart. Vi åkte först till min lilla kille och kollade till honom. Sen vidare till Cindi, jag fixade iordning hennes box och mat. Nu har jag precis deklarerat, jo pappa ringde och kollade så jag hade gjort det. Tur att han vet hur virrig jag är, annars så hade jag glömt bort det... Nu ligger jag ner i soffan och myser!! Imorgon ska jag rida igen på Cindi (hoppas att vädret är bra), Kalina ska med ut och rida på Pelle (om hon nu orkar då hennes humör inte är det bästa och det brukar betyda att hon har ganska ont...) 


Vill tillbaka...

  


Av Emma - 2 maj 2010 22:45

Cindi och jag tog en sväng på vallen och Lena stod bakom kameran. Jo det är dags för sitsträning...


     


Att rida i jeans var inte heller planerat...


Nu har jag hjälpt till på SM i boxning fre-lör och idag saknade jag dom... det var ju riktigt kul att hjälpa till där!







Vad vill människan??? Fattar ingenting... och inte kan jag höra av mig och fråga heller, varför?? What do you want from me...



Av Emma - 1 maj 2010 20:04

Idag åkte jag och Kalina och hjälpte till på SM i boxning igen, hur kan det vara så kul att stå i en kiosk... eftersom det är just SM så var det folk där från väldigt många olika ställen från skön värmländska, söt norrman och dryga stockholmare... (jo hon var dryg...) men de flesta var trevliga och hade en glimt i ögat. Vi kunde även smita iväg och kolla på en match som tog bara 1.30min Han som vann fick in en träff i sidan på motståndaren som inte reste sig på 6-7sek... förstår inte hur man kan medvetet ha en hobby där man riskerar att skadas så mycket. En annan kille som kom och handlade i kiosken hade rödsprängda ögon och ett sår med blåtira, så jag kom fram till att boxare inte är nått för mig.

Ikväll så blev ett ännu en hemma kväll med fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås. Jag orkade inte att åka ut till hästarna varken igår eller idag och som tur är så är Lena snäll och kan fixa!! Imorgon där imot blir det stallet istället för boxningen och jag tror att jag kommer att sakna alla snälla och charmiga.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards