Emma Eskilsson

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Emma - 1 februari 2010 20:49

Äntligen var det dags för ridhuset idag med Capo. Det var 5dagar sen jag red sist men han skötte sig jätte bra. Jag longerade som vanligt i början men behövde inte jobba honom länge i linan. Han var duktig och stod stilla när jag satt upp men när jag skulle börja skritta fick jag säga åt honom en gång och då tog han det och fortsatte skritta. Skritten var idag ganska långsam men det bryr jag mig inte så mycket om just nu bara han går framåt. Traven blir bättre och bättre för varje gång jag rider honom. Han accepterar mig som ryttare bättre och inte minns tygeln som har varit hans största problem. När jag tidigare tagit i den eller försökt att korta upp den har han bara stannat och inte "kunnat" gå. Senaste veckan jag har ridit honom har han accepterat att jag kortat tygellängden och idag känndes det som om jag kunde rida honom i en "normal" form!! Och när jag tycke att shit nu går han riktigt bra framåt så kom en förfrågan om galopp från hans sida. Han tog ett halvt galoppstrång och sen fortsatte i trav som om han kom på sig själv med att nee just de hon gav inte galopphjälpen, så bäst att fortsätta trava! Idag red jag inte så länge och de som red innan mig hann att sitta av innan jag satt upp och pricis innan de skulle gå så satt jag av, de undrade nog varför jag inte red så länge för!! Men går hästen som jag ber honom om och allt flyter på så varför ska man tjata?! På 10min hinner man mycket på   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards