Emma Eskilsson

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Emma - 7 februari 2010 23:00

Idag har jag bara tagit det lugnt och sen gått på årsmöte. Jag och Kalina gick ut igår och hon tog med sig sin hund Trams, (som han kallas för) de sov även över här.

    

Så idag har jag inte gjort mycket, bara slappat för att sen åka till stallet och fixa iordning och sen åka till årsmötet. Jag åkte upp till Tessan för att hämta henne och ringer till henne för att säga att jag är där, men då stod och och kollade på fyra älgar som stod utanför hagen... inte där man vill ha dom direkt... När de började gå så var vi tvugna att åka för att inte komma senare än vad vi redan va till mötet. Mötet gick på 1.5h och efteråt var det smörgåstårta som jag inte är så där jätte förtjust i men den här var det inte så mycket majonäs i så det gick bra, men där emot kakan till tet var för mycket... den hade som ett "smörkladd" överst och det kunde jag inte äta ( jag ryser bara jag tänker på det). Efteråt åkte jag förbi stallet för att kolla att hästarna hade kommit in för kvällen och de hade de så jag hade bara att åka hem!! Jag glömde ju bort att fixa så jag kommer ut med släpet imorgon så det får jag fixa då istället... suck, jag borde verkligen komma på något sett som gör att jag inte glömmer... någon som har förslag?!

Av Emma - 7 februari 2010 11:33

Det var tänkt att åka till ridhuser igår med Capo men eftersom jag inte har använt släpet sen i tisdags och det var snöstorm i onsdags så hade porten in till transporten frusit fast... jag försökte skotta fram den men lyckades inte få upp den. Eftersom jag var på behandling hos naprapaten i fredags ville jag inte överanstränga mig heller. Då fick Capo ledigt igen och jag tog in tanten istället för att rida på henne hemma på vallen. När vi kom ut och skulle ut till vallen så fick hon först kliva över den uppplogade snövallen och det gick ganska bra. Så skulle vi ut på vallen och möttes av snö upp till magen på henne på vissa ställen... Hon fick pulsa ut och så red jag på en volt så det blev lite upp trampat innan vi gav oss på traven. Nu har jag ju vant mig vid en stor trav då Capo har en stor trav. Hon var ganska fin och kämpade på bra! Idag ska jag se om jag får upp porten till transporten så jag ev kommer iväg idag men iaf imorgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards