Emma Eskilsson

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Emma - 5 augusti 2010 23:30

Helt underbar dag idag med mycket sol och värme!! Hösten får vänta och det tycker jag är bra, eftersom jag fryser sååå mycket då... Idag fick vi åter rida på kvällen och Capo gör små framsteg för varje dag som jag rider på honom. Han blir mer och mer ridbar och ibland känns det som om jag rider på en "vanlig" häst!! Visst får jag lite missförstånd ibland med vad det är jag vill men då är det bara att gå tillbaka till sig själv och fundera på vad det var som gjorde att att han trodde att jag menade så. Just nu blir det mycket övergångar i skritt och trav, galoppen tar vi nästa gång vi är i ridhuset igen. Det känns säkrare så för min del!!


Freeman är ju en liten kelgris... men muggen vill inte riktigt ge med sig helt men vi kämpar på och hoppas att det inte blir för torrt så det spricker... Nu längtar jag massor till inridningen och allt vad det innebär!! Även om sommaren är jätte härlig så längtar jag mest till nästa vår då min lilla kille förhoppningvis är ridbar!! För sommaren är det sommarbete som gäller och semester för honom igen!! Så ska vi börja lite mer på riktigt nästa sensommar/höst. Innan dess så ska jag ta ut ET Linda nu i september tänkte jag att hon ska få klämma igenom honom. Jag klämde lite själv vid manken och ner för ryggen och han reagerade genom att svanka första gången... jag klämde igen och då reagerade han inte lika starkt så jag gjorde det igen och då fick jag nästan ingen reaktion. Så innan jag börjar hänga måste hon komma för att se så han är hel och mår bra i kroppen!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards