Emma Eskilsson

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Emma - 8 augusti 2010 22:19

Idag var det en seg dag till, känns inte riktigt som om jag har haft semester... iof så har det ju varit nått med jobbet som jag har fått hjälp till med varje vecka med så det kanske inte är så konstigt?! Första veckan var det nycklar till en ny hyresgäst i kontorshuset som jag skulle ha, bara det att jag inte har hand om de nycklarna... bara korten till entre och källare men inte in till deras dörr. Andra veckan fick jag jobba 2dagar och tredje veckan fick jag hjälpa till med att fixa nya kort till folk som ville ha. Så jag har haft jourledigt!!! Jätte bra och skönt har det varit men kopplat bort jobbet har jag ju inte kunnat gjort... men men jag får kanske ta och åka bort och stänga av mobilen ett par veckor!! Någon som ska med??!


Idag åkte jag först till min lilla stjärna och han va som vanligt idag!! TACK!! Tog in honom i stallet för lite pyssel och det ena ledde till det andra och vi gjorde bla fläta i manen, provade på att ha skyddfram för första gången (lyfte högt på benen nästan som spanskskritt!), provade vi sadeln (gick ett par varv i stallet) och verkade hovarna. När jag höll på med sista bakhoven så känner jag att han slappnar av helt och efter 10sek så tappar han balansen och trampar mig på foten... han somnade... han såg lite yrvaken ut när jag kollade på honom och som om han inte riktigt fattade vad som hände. Så nu har jag lite ont i foten... men inget som inte borde vara bra imorgon!! Tur att han inte har skor på sig!!


Capo skötte sig helt ok idag, men kunde ha varit lite bättre ibörjan av ridpasset. Cindi känns ganska bra nu och vi gjorde mycket skolor och hon böjde fint i båda varven!! Nu är jag så sugen på träna igen, tur att kurshelgen snart är här!!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards