Emma Eskilsson

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Emma - 15 augusti 2010 23:22

Min lilla söta 2åring är bara för go! Idag när jag kom till stallet var han ganska långt bort i hagen, jag ropar på honom och han börjar gå lite långsamt mot mig. Jag reagerar på att det inte knäpper i staketet som det brukar göra och vänder mig om och ser att stängslet till hagen bredvid inte är stängt och då når ju inte elen fram till hans hage. Går ut ur han hage för att stänga den, när jag tittar upp och kollar på honom så börjar han trava mot mig som om han trodde att jag skulle gå där ifrån... sötungen då!! Väl inne i stallet så är han irriterad över alla flugor, sprayar lite på honom och det hjälpte mycket. Jag hann borsta lite och smörja muggen så kom Wilmas ägare in i stallet och hälsade på. Vi pratade lite och efter kanske 10-15min så hade Freeman somnat och var nära på att ramla... hur ofta händer det att en häst somnar i stallgången uppbunden helt själv?? Han är 2år och hingst dessutom. Inte så ofta vad jag vet iaf!! Men det är klart han är ju trygg med mig oxå!!! Min lilla gullunge som bara vill gosa!!!

Av Emma - 15 augusti 2010 16:59

Så var det dags för Pelle att få en ny frisyr igen. Nu när det är så varmt så blir han svettig när han står still i hagen och inte gör mer än vad han behöver. Så det blev en helklippning från mule till bakben, fast bara halva benen. Han njuter av att bli klippt och vill gärna hjälpa till så gott han kan! Cindi red jag själv för första gången på länge och det gick bra. Jag har de senaste gångerna fått henne uppvärmd eftersom jag har ridit Capo innan och det känns att hon är lite stelare i början än när hon är uppvärmd innan (inte så konstigt när man är 21år...). Freeman är en liten myskille fortfarande!! Men att jag fortfarande har ont i foten som han trampade mig på för en vecka sen... tur att han inte har skor!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards