Emma Eskilsson

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Emma - 22 augusti 2010 21:50

Här kommer bilder från dagens ihopsläpp

  

Först hälsa genom gallret   

Capo är lagom intresserad av Freeman

När de lugnat ner sig var det dags att släppa ut, jag tog Freeman och grinden. Lena tog Capo och gick in långt in i hagen och Ikaros matte tog honom och gick in en bit. Sen släppte vi dom...   

Visst lite småtjut och någon spark men sen var det lugnt

  Freeman tuggar, YESSS!!!  Ser ni hovavtrycket på Freemans bak!   

Freeman- Ehh... vi kan väl va kompisar va???!!!

    

Kanske att vi kan klia?!

   


     

Vad skönt att de verkar gilla varandra och att Freeman kom ner till jorden igen!! 

Av Emma - 22 augusti 2010 20:31

Igår och idag har jag varit på AR-kurs och det var hur roligt som helst!! Första ridpasset igår fick Cindi vara med på. Tränaren sa att jag skulle börja som vi brukar göra när jag rider hemma så det blev skolor i båda varven i skritt och trav. När vi var klara med det så sa hon att vad bra då kan ni komma hit och ställa er. Jo, jo, jo, tänkte jag som tävlingsryttare och trodde att jag skulle få en "utskällning" men tvärt om så sa hon att Cindi gick i en så stadig och fin form så vi skulle börja med enhandsfattning... hmm tänkte jag och nästa tanke va jo varför inte! Jag har ju ridit på det förut lite hemma på skoj, men inte med korrekt tygelfattning och visst inte hur man för handens hälper. Förvånand över hur bra det gick och att hon svarade så bra på mina hjälper!! Tränaren tyckte att det där inte skulle vara några problem för oss att träna på hemma så nu blir det enhandsträning!! Självklart glömde jag att be någon ta kort...


Andra passet var det Capos tur, jag valde att longera honom innan eftersom han hade vilat dagen innan och stått inne i boxen ganska länge på dagen. Han kändes helt okej och var som vanligt när jag red. När det var dags för traven var han ganska pigg och sprang ganska mycket, så tränaren bad mig för första gången att för söka ta ner tempot lite och rida lite lugnare. VAA, sa jag. Va va de jag hörde?! Bad du mig att minska tempot på Capo??!! Haha, det var väl första gången!! Det gick bättre än vad jag hade förväntat mig och vi fick massor med beröm både från tränaren och de andra som var med på kursen. Idag gick det med bra med, Capo var inte alls lika pigg som igår. Antar att det tar på krafterna att bo borta en natt... När jag hade ridit ca halva tiden så bytte vi så tränaren red en stund på Capo. När hon hade ridit klart så sa hon att jag hade gjort ett kanon jobb och han är klart mer balanserad nu än sist hon såg honom. Jag skulle fortsätta med det jag gör och börja lägga in mer av skolan sluta och även försöka rida mer och mer utan att ta förmycket i tygeln och mer med vikten. Känns så bra att jag är på rätt väg och att det jag har gjort och det jag gör med honom är rätt!!!

Lite blider på mig och Capo

          

Tränaren Anna och Capo

  

Så var jag bara tvungen att lägga in en bild på han hovar (för er som gillar sånt)

  

Bilden talar för sig själv!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards